عمق‌بخشی به معارف حسینی؛ رسالت هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 4076060
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

عمق‌بخشی به معارف حسینی؛ رسالت هیئت‌های مذهبی

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عمق‌بخشی به معارف حسینی را رسالت هیئت‌های مذهبی دانست و گفت: هدف قیام امام حسین(ع) تجدید بنای نظام اسلامی بود.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، ۱۴ مرداد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تقوا به معنای مراقبت و خویشتن‌داری و پرهیز از صفات بد و ناپسند است و قیام امام حسین(ع) برای این بود که حاکمان و حکومت را به سمت تقوا سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه نهضت حسینی نهضتی ماندگار و بی‌نظیر است، بیان کرد: نهضت حسینی از زمانی که آن حضرت از مدینه خارج شد تا زمانی که در کربلا به شهادت رسید برای ما آموزه است. آموزه امام حسین(ع) برای ما دینداری و انجام تکلیف در شرایط سخت، قیام برای خدا، فداکاری و ایثار است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه آنچه که در عاشورا رخ داد یک حادثه و فاجعه بی‌نظیر و سوزناک بود، اضافه کرد: زندگی امام حسین(ع) به سه دوره کودکی، جوانی تا ۲۵ سالگی و دوره سوم زندگی آن حضرت از زمان شهادت امام علی(ع) تا روز عاشورا تقسیم‌بندی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه پیامبر(ص) همواره حضرت امام حسین(ع) را در آغوش می‌گرفت، او را به مسجد می‌برد و او را می‌بوسید، ادامه داد: امام حسین(ع) مانند خورشید می‌درخشید و در صحنه‌‌های دفاع از اسلام جانانه دفاع می‌کرد اما بعد از رحلت نبی مکرم اسلام رویدادهای تلخی به وقوع پیوست که در نهایت منجر به شهادت امام حسین(ع) در محرم سال ۶۰ هجری و اسارت اهل‌بیت شد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ویروس کرونا به‌تدریج در حال گسترش است، تصریح کرد: به هر میزان که مردم از اصول بهداشتی و تزریق واکسن فاصله گرفتند شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم کمااینکه از زمان شیوه کرونا تاکنون دو هزار و ۸۰۰ نفر از مردم لرستان بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی با تأکید اشتغال و رفع بیکاری جوانان در صدر برنامه‌های مسئولان استانی و کشوری باشد، اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی کارآفریتی، آموزش‌های فنی و روی آوردن بیکاران به یادگیری فنی می‌تواند بیش از مشاغل دولتی برای آنان درآمد داشته باشد.

شاهرخی به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و با اشاره به شهادت سرلشگر بابایی در سال ۶۶ و ۱۸ مرداد روز بزرگداشت مدافعان حرم، تصریح کرد: روز ۱۶ مرداد روز تشکیل جهاددانشگاهی و ۱۷ مرداد روز شهادت شهید محمود صارمی و خبرنگار است که این قشر در انعکاس اخبار نقش ممتاز دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه در فاصله رحلت نبی مکرم اسلام تا عاشورا اتفاقات تلخی رخ داد که این اتفاقات تلخ در زمان معاویه و یزید بیشتر شد، ادامه داد: پیامبر اکرم(ع) نظام اسلامی را بر پایه عبودیت و بندگی، معرفت و محبت و عدالت بنا نهاد البته رسوخ اصول اسلام در جامعه در آن روزگار، امری زمان‌بر بود.

امام‌جمعه خرم‌آباد بعد از رحلت نبی مکرم اسلام اصول اسلامی کمرنگ شد و انحراف تار و پود حاکمان و خیل زیادی از مردم را در بر گرفت: شرب خمر و ضدیت با قرآن در رفتار یزید مشخص بود و فساد حاکمیت او به جامعه سرایت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه یزید به چشمه جوشان گندیده متعفن تبدیل شد، اظهار کرد: چنین شخصیتی به عنوان جانشین پیامبر(ص) معرفی شد در حاکی‌که خبری از عبودیت، کار برای خدا و زندگی زاهدانه نبود از طرفی نقل احادیث پیامبر(ص) ممنوع و دنیاطلبی و رفاه‌زدگی خواص را درگیر کرده بود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی امام حسین(ع) برای تجدید بنای اسلامی و شهادت در راه خدا آمادگی داشت، گفت: وقتی امام حسین(ع) مسلم بن عقیل را فرستاد به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بود. این یاد حسین(ع) بود که ۲۲ بهمن سال ۵۷ و دفاع مقدس را رقم زد و خانواده شهدا به یاد مظلومیت سید و سالار شهیدان سختی‌ها را تحمل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر لزوم عمق‌بخشی معارف حسینی در هیئت‌های مذهبی گفت: بانوانی که هیئت حسینی هستند حجاب و عفاف را رعایت و مردانی که در عزای حسین(ع هستند باید از چشمان خود مراقب کنند.

انتهای پیام
captcha