برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در هرمزگان اعلام شد
کد خبر: 4076389
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در هرمزگان اعلام شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در استان را اعلام کرد و گفت: شور و شعور حسینی در روز‌های پایانی دهه اول محرم در استان هرمزگان بیشتر شده است.

تاسوعا و عاشورای حسینی در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 15 مردادماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عزاداری روز تاسوعا با مراسم سینه‌زنی زیر پرچم از ساعت ۸ صبح با حضور مردم در بوستان غدیر بندرعباس آغاز می‌شود. در دیگر شهرستان‌ها نیز مراسم روز تاسوعا در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا برگزار می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های روز عاشورا نیز تصریح کرد: دسته روی هیئت‌های مذهبی از بوستان دباغیان بندرعباس به سمت مسجد جامع این شهرستان از ساعت ۹ و نیم صبح آغاز می‌شود. نماز ظهر عاشورا نیز به امامت «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در مسجد جامع بندرعباس اقامه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه مراسم شام غریبان اهل بیت امام حسین(ع) نیز در سراسر استان برگزار می‌شود، تصریح کرد:  این مراسم به صورت ویژه با حضور تمامی هیئت‌های مذهبی شهرستان بندرعباس در جوار امامزاده سید مظفر(ع) برگزار می‌شود.

انصاری‌راد عنوان کرد: برگزاری زیارت عاشورا پس از اقامه نماز صبح در سطح استان، اعزام ۸۵۰ روحانی مبلغ، میزبانی هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی از عزاداران حسینی از دیگر برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در دهه محرم است.

حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی – اجتماعی اداره‌کل اوقاف هرمزگان نیز در این خصوص اظهار کرد: مراسم روز تاسوعا و عاشورا در ۴۵ بقعه استان از ساعت ۸ صبح با حضور هیئت‌ها و دسته‌جات سینه‌زنی آغاز می‌شود و با سخنرانی، مداحی و اقامه نماز جماعت پایان می‌یابد. مراسم عزاداری ویژه روز‌های تاسوعا و عاشورا و شام غریبان در شهر‌های بندرعباس و حاجی‌آباد از سیمای خلیج‌فارس به صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha