دمام‌زنی هیئت شباب اهل‌البیت(ع) با هدف ترویج نذر اهدای خون + عکس
کد خبر: 4076564
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

دمام‌زنی هیئت شباب اهل‌البیت(ع) با هدف ترویج نذر اهدای خون + عکس

هیئت شباب اهل‌البیت(ع) با حضور در انتقال خون استان گیلان ضمن اجرای آئین سوگواری دمام‌زنی، حال و هوای عاشورایی به انتقال خون دادند و با روایت فرهنگ حسینی نذر اهدای خون را ترویج می‌کنند.

دمام‌زنی هیات عزاداری شباب اهل البیت(ع) با هدف ترویج نذر اهدای خون

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون گیلان، عصر روز گذشته، 15 مرداد ماه هیات عزاداری شباب اهل‌البیت(ع) استان گیلان، راویان اهدای خون با حضور پرشور و اجرای آئین سوگواری دمام‌زنی ندای لبیک یا امام حسین(ع) را در محوطه انتقال خون گیلان طنین‌انداز کردند.

هیات عزاداری شباب اهل‌البیت(ع) به عنوان روایان اهدای خون در تمام مراسم و مناسبات خود مردم را به نذر اهدای خون دعوت خواهند کرد.

بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون گیلان ضمن تقدیر از حضور معنوی هیات عزاداری شباب اهل‌البیت(ع)، ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: با حضور ارزشمند شما و بخشیدن حال و هوای عاشورایی به انتقال خون و زنده نگاه داشتن فرهنگ حسینی و دعوت مردم به نذر اهدای خون شاهد شور حسینی هستیم.

وی به جایگاه و قدمت آئین سوگواری دمام‌زنی و تجلی روایت کربلا در ایثار و نقش و اهمیت رسالت انتقال خون اشاره کرد و افزود: حضور ارزشمند شما و زنده نگاه داشتن فرهنگ حسینی روح ایثار و جوانمردی را یادآور شد و از نفوذ کلام ارزشمندتان در بین ملت دوستدار اهل بیت حق مطلب نذر اهدای خون خصوصا در این ایام تداوم خواهد داشت .

گفتنی است؛ دمام‌زنی یکی از آئین‌های سوگواری در ماه محرم است. این آئین پیشینه‌ای ۷۰ ساله دارد و در شهر‌های مختلفی از جمله خوزستان به پا داشته می‌شود و در استان گیلان نیز توسط هیات عزاداری شباب اهل‌بیت(ع) اجرا می‌گردد.

در پایان این مراسم با حضور حمیدرضا امام پناهی، فرماندار شهرستان رشت لوح یادبود و حکم راویان اهدای خون به اعضای هیئت شباب اهل‌البیت(ع) به سرپرستی بهمن زیال اهدا شد.

انتهای پیام
captcha