برگزاری ۲۰۰ محفل انس با قرآن در عاشورای حسینی اردبیل
کد خبر: 4077255
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

برگزاری ۲۰۰ محفل انس با قرآن در عاشورای حسینی اردبیل

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری ۲۰۰ محفل انس با قرآن در عاشورای حسینی در مساجد، موسسات و خانه‌های قرآنی استان اردبیل خبر داد.

محفل انس با قرآن کریمبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۹ مردادماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل با تاکید بر اهمیت توجه به تعالیم قرآنی در کنار مراسم عزاداری و گرامیداشت شعائر دینی اظهار کرد: در جامعه اسلامی مراسم عزاداری، سوگواری، اعیاد و شهادت ائمه به خوبی و با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود، اما به قرآن کمتر توجه و دقت می‌شود.

وی گفت: از همین رو برای تشویق و ترغیب نسل نوجوان و جوان و روی آوردن به قرآن و اهمیت دادن به تعالیم قرآن، محافل انس با قرآن در شب عاشورا در ۲۰۰ مسجد، مؤسسه و خانه‌های قرآنی استان اردبیل با حضور قاریان، حافظان، مفسرین و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: توجه به قرائت قرآن کریم و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه از برنامه‌های محوری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل است که با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان در مناطق مختلف با مشارکت مؤسسات و خانه قرآنی در طول سال برگزار می‌شود.

طهماسبی افزود: پویش بزرگ نذر قرآن و محافل انس با قرآن در جلسات عزاداری به همت قاریان و فعالان قرآنی در محرم امسال اجرا و برنامه‌های مختلف قرآنی در محافل عزاداری انجام شد.

وی بیان کرد: در این محافل قرآنی قاریان برجسته ملی و بین‌المللی استان اردبیل به تلاوت آیات کلام الله وحی پرداخته و برنامه‌های سخنرانی، عزاداری و قرائت زیارت عاشورا نیز انجام و هیئت امنای مساجد اهتمام ویژه برای برپایی این سنت حسنه در عزاداری‌ها داشتند.

انتهای پیام
captcha