باشگاه فوتبال انگلیسی برای تماشاگران نمازخانه ساخت
کد خبر: 4077266
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

باشگاه فوتبال انگلیسی برای تماشاگران نمازخانه ساخت

تیم فوتبال باشگاه بلکبرن روورز در اطلاعیه جدیدی به هواداران مسلمان خود مژده داده که می‌توانند از نمازخانه ورزشگاه برای اقامه نماز در حین بازی پیش روی این تیم استفاده کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، تیم فوتبال باشگاه بلکبرن روورز که در لیگ برتر انگلیس رقابت می‌کند، به عنوان اولین تیم فوتبال انگلیسی در ورزشگاه اختصاصی خود نمازخانه دایر کرده است.

بلکبرن روورز در دیدار چهارشنبه هفته آینده این تیم با همتای خود هارتلپول یونایتد در اولین دوره رقابت‌های لیگ انگلیس، از احداث نمازخانه برای هواداران مسلمان خود برای اقامه نماز  خبر داد.

باشگاه بلکبرن روورز با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که به دلیل همزمانی بازی با زمان نماز مغرب برای هواداران مسلمان در بازی این تیم با هارتلپول یونایتد نمازخانه‌ای تدارک دیده شده است.

این اقدام باشگاه فوتبال بلکبرن روورز در راستای رفاه تماشاگران مسلمان و همچنین حضور حداکثری مسلمانان در ورزشگاه هنگام برگزاری مسابقات این تیم انجام شده است.
ایوود پارک ورزشگاه تیم فوتبال بلکبرن روورز دارای ظرفیت 31 هزار و 367 نفر تماشاگر است.
براساس این گزارش، مسلمانان 20 درصد از جمعیت 100 هزار نفری این شهر را تشکیل می‌دهند.

 این نمازخانه برای آسایش نمازگزاران با دیوارهای ضد صوت ساخته شده و در آن‌جا نماز و کتب دینی و قرآن نیز قرار داده شده است.
همچنین تماشاگران مسلمانی که ممکن است در فواصل دورتر از محل نمازخانه در ورزشگاه نشسته باشند، برای اقامه نماز با همراهی کارکنان باشگاه به نمازخانه هدایت خواهند شد.
باشگاه بلکبرن روورز یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های انگلیس است که در سال 1875 میلادی تأسیس شده و در فصل گذشته نیز توانست در لیگ برتر انگلیس به مقام هفتم برسد.

باشگاه بلکبرن روورز تیر ماه گذشته هم از خانواده‌های مسلمان دعوت کرده بود برای نماز عید قربان در زمین چمن این باشگاه گرد هم آیند؛ این اقدام با استقبال گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

بلکبرن روورز اولین باشگاه فوتبال در بریتانیا بود که نماز عید فطر امسال را در استادیوم خود برگزار کرد. سال گذشته این باشگاه از هواداران مسلمانی که مایل به اقامه نماز عصر در روزهای بازی بودند دعوت کرد تا از امکانات نماز در ورزشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha