آموزه‌های قیام امام حسین (ع) نجات‌بخش کل بشریت
کد خبر: 4077268
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

آموزه‌های قیام امام حسین (ع) نجات‌بخش کل بشریت

امام جمعه خرم‌دره گفت: آموزه‌های قیام امام حسین (ع) نجات‌بخش کل بشریت است.

قیام امام حسین (ع)

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور، امام جمعه خرم‌دره، ظهر امروز، ۱۹ مردادماه، در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌دره با اشاره به عزاداری‌های سید و سالار شهیدان و با بیان اینکه هدف از عزاداری‌ها باید این باشد که به معنای واقعی به راه سیدالشهدا (ع) معرفت پیدا کنیم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم جامعه را از یوغ جهالت به ویژه جهالت مدرن که بشر گرفتار آن است، نجات دهیم.

وی با بیان اینکه حرکت سیدالشهدا (ع) برای ایجاد اصلاح و تغییرات اجتماعی است، متذکر شد: این تغییرات مبتنی بر ارزش‌ها و اعتقادات دینی است.

این مسئول با یادآوری اینکه افرادی بودند که توفیق حضور در رکاب امام حسین (ع) را داشته و عده‌ای نیز علی‌رغم علم و آگاهی توفیق حضور نداشتند، ادامه داد: راه سیدالشهدا (ع) و قیام ایشان محدود به یک زمان و یک مکان خاص نبود و یک قیام همیشگی است که آموزه‌های آن برای کل بشریت نجات‌بخش است.

زاهدی‌پور با تاکید بر اینکه آنچه که سیدالشهدا (ع) فرمود مبتنی بر ذات بشر و کل بشریت است، تصریح کرد: بنا به فرموده شهید مطهری حماسه امام حسین (ع) یک حماسه مقدس است، زیرا پیام آن برای کل جهانیان است.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه سلاح امروز مبارزه، سلاح علم و دانش است، افزود: امروز در جامعه شاهد این هستیم عده‌ای تبلیغ بی‌غیرتی، بی‌حجابی و بی‌ولایتی را کرده و آن را با مظاهر تمدن جاهلانه ترکیب می‌کنند تا فریبنده باشد، زیرا اصولاً سلاح شیطان فریبندگی است.

وی با توضیح اینکه تلاش‌های زیادی برای خلوت کردن مجالس سیدالشهدا (ع) وجود دارد، خاطرنشان کرد: همین موضوع رسالت مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام
captcha