اخلاص و تقوا سرلوحه جهاد تبیین باشد
کد خبر: 4077410
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

اخلاص و تقوا سرلوحه جهاد تبیین باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: امروز رهبر معظم انقلاب حکم جهاد تبیین داده است لذا باید اخلاص و تقوا در جهاد تبیین در سرلوحه فعالیت ما قرار گیرد تا بتوان در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستانبه گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، شامگاه گذشته، 19 مردادماه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: امروز باید یاد کنیم از ابلاغ‌کننده قیام بزرگ امام حسین(ع) که ضریب نفوذ قیام کربلا را تا 1360 سال مدیریت و راهبری کرد.

وی افزود: ما امروز معارف و محتوای انقلاب امام حسین(ع) را داریم که الهام‌بخش تمام نهضت‌های آزادی‌بخش بشری و اسلامی است و این انقلاب را حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) مدیریت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه ما در یک جنگ رسانه‌ای یا جنگ روایت‌ها قرار داریم، بیان کرد: هر جنگی الزامات و اقتضائاتی دارد که علم و افزایش علم در حوزه رسانه از الزمات این جنگ است.

وی با تأکید بر اینکه جنگ و جهاد در قاموس گفتمان انقلاب اسلامی همراه با اخلاص و تقوا است، افزود: ما دردوران دفاع مقدس هیچ ابزاری برای مقابله با دشمنان نداشتیم اما اخلاص و تقوای رزمندگان زمینه‌ساز پیروزی ما در این دوران بود و امروز هم به این دو امر اسلامی نیاز داریم. براساس بیانات مقام معظم رهبری اخلاقمداری، و پرهیز از تهمت، افترا و دشنام یک اصل قطعی و مسلم در عرصه رسانه است و این امر بر من و شما تکلیف است وقتی قلم می‌چرخانیم به خیر بچرخانیم. اگر رفتار جبهه استکباری در حوزه رسانه را تقلید کردیم با ناراحتی عمیق باید بگوییم جنگ روایت‌ها را باخته‌ایم بنابراین باید بر اخلاق و تقوای رسانه‌ای متمرکز باشیم.

رمضانی با اشاره به اینکه امروز دشمن ما سرمایه‌های عجیبی در حوزه رسانه دارد ما هم باید در این حوزه آرایش جنگی بگیریم، یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب حکم جهاد تبیین داده است لذا باید اخلاص و تقوا در جهاد تبیین در سرلوحه فعالیت ما قرار گیرد تا بتوان در مقابل سرمایه کلان دشمن ایستادگی کنیم.

خبرنگاران مسیرها و نگاه‌ها را تغییر دهند

سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار کرد: رسانه‌ها امروز در جبهه سراسر نبرد هم زیبا و هم سخت و شکننده فعالیت می‌کنند و وظیفه اصحاب رسانه در این جبهه هم سنگین و کار آنها عملی ارزشی و انقلابی است.

اخلاص و تقوا سرلوحه جهاد تبیین باشد

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام انسان‌های بزرگی توانستند مسیر تاریخ را تغییر داد‌ه‌اند، افزود: امام حسین(ع) مسیر تاریخ را عوض کرد و امروز خبرنگاران در مقیاس کوچکتر با ارزش بالا همی‌توانند مسیرها و نگاه‌ها را تغییر دهند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر اینکه امروز نبرد و جنگ، جنگ رسانه‌ای است، بیان کرد: ما در جنگ نظامی، تحریم‌های اقتصادی و دیپلماسی پیروز شدیم امروز هم جنگ رسانه‌ای یک جنگ سختی است که خبرنگاران و اصحاب رسانه باید علم و سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرند تا در این جنگ غالب شوند.

وی با اشاره به اینکه قدرت رسانه‌ای ما بالاست و باید یک رویداد بزرگ و اثربخش بسازند، ادامه داد: رسانه‌ها با درس از تاریخ محرم باید یزیدیان زمان که دستگاه‌های هیئت حاکمه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی افراد داخلی هستند، را رسوا کنند.

حسینی با بیان اینکه رسانه‌های انقلابی حتما توسط دشمن تخریب می‌شوند، افزود: عملیات روانی سنگین است لذا شبانه‌روز برای مقابله با آن باید فعالیت کرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه شکست های دشمن را باید بیان کرد، یادآور شد: امروز از دشمنی‌ها و تهدیدها نه تنها کاسته نشده بلکه افزوده شده چراکه ما قویتر شده‌ایم لذا باید ظرفیت بزرگ رسانه‌ای در پیروزی حق علیه باطل درصد بالایی داشته باشد. دشمن فقط نقاط ضعف را برجسته می‌کند و هیچگاه از دستاوردهای ما نمی‌گوید تلاش می‌کنند ما را تحت تأثیر ارعاب و جنگ شدید روانی و رسانه‌ای خود قرار دهند بنابراین پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنیم.

حسینی افزود: آمریکا قبلاً با اشاره‌ای هر حکومتی را سرنگون می‌کرد اما امروز تلاش می‌کند در مقابل ایران و فلسطین اتحاد جهانی شکل دهد و این یعنی ما پیروزیم و آنها توان گذشته را ندارند.

اخلاص و تقوا سرلوحه جهاد تبیین باشد

سرگرد حجت رشیدی، مسئول بسیج رسانه کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه بسیج رسانه از سال ۹۱ در سطح کشور شکل گرفته است، گفت: در طول این یک دهه که سازمان بسیج رسانه شکل گرفته توانسته کارنامه درخشانی از خود نشان دهد.

وی خدمت به مردم، مطالبه‌گری، نقد دلسوزانه لازمه کار رسانه‌های انقلابی دانست و افزود: بسیج رسانه به عنوان بازوی رسانه‌ای استان در تلاش است ضمن نقد دلسوزانه خدمات امید آفرین نظام را نیز منعکس خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha