بستری 500 بیمار کرونا در بیمارستان‌های فارس
کد خبر: 4077609
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

بستری 500 بیمار کرونا در بیمارستان‌های فارس

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بستری ۹۸ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون ۵۰۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

آمار کرونا، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه، بیست و یکم مرداد ۱۴۰۱ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۰۲ هزار و ۵۹۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۴۸ هزار و ۲۷۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۲۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۶ هزار و ۹۷۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۰۹ هزار و ۵۶۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۱ هزار و ۳۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۹۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون ۵۰۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده است و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۷۴ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۷ هزار و ۵ هم‌استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۱۵ هزار و ۲۶۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۳۸ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۴ هزار و ۱۲۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۱۵۸ دُز نوبت سوم و ۹۲ هزار و ۴۴۴ دُز یادآور واکسن بوده است».

انتهای پیام
captcha