همه نمازخانه‌های مدارس بجستان خیرساز است
کد خبر: 4078454
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

همه نمازخانه‌های مدارس بجستان خیرساز است

رئیس اداره آموزش و پرورش بجستان از خیرساز بودن همه نمازخانه‌های مدارس این شهرستان خبر داد.

نمازخانه‌ مدرسهحسین کفاش، رئیس اداره آموزش و پرورش بجستان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: برای حضور بیشتر خیرین مدرسه‌ساز طی سه ماه گذشته تلاش‌های بسیاری شده و تاکنون به نتایج خوبی رسیده‌ایم، البته هنوز هم در حال شناسایی بیشتر خیرین در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از خیرین به نام خانم مشایخی برای تعمیر و بهسازی مدارس، مبلغی را اختصاص داده‌اند، افزود: حدود 50 درصد مدارس روستایی توسط خیرین احداث شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجستان بیان کرد: تمامی نمازخانه‌ها و سالن‌های اجتماعاتی که در بجستان احداث شده توسط خیرین بوده است و تلاش می‌کنیم تا ضمن ساماندهی شاهد حضور بیشتر خیرین در عرصه مدرسه‌سازی باشیم.

وی از امضاء تفاهم‌نامه با بنیاد برکت طی یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع اولیا دانش‌آموزان که مدرسه‌یار محسوب می‌شوند و خیرین و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها کمک‌ها و همراهی‌های بسیار خوبی را در امر بهسازی و بازسازی مدارس داشته‌اند.

کفاش همچنین افزود: خوشبختانه والدین دانش‌آموزان هم کمک‌های بسیار خوبی در اجرای برنامه‌های مختلف در مدارس دارند، همچنین بخشی از زمین چمن مصنوعی آموزش و پرورش نیز توسط خیرین احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته کلنگ نمازخانه در منطقه حسین‌آباد به نام مرحوم شجاعی به زمین زده شده است، بیان کرد: هم‌زمان با ماه محرم تمامی خیرین و بجستانی‌هایی که در خارج از شهرستان زندگی می‌کنند شناسایی و با دعوت آن‌ها از ظرفیت‌شان استفاده شده است، همچنین طی چند روز گذشته جلسه‌ای با نخبگان و روحانیون شهرستان داشته‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجستان گفت: از توان این افراد در سه بخش مدرسه‌سازی، بازسازی و بهسازی و تجهیز مدارس استفاده خواهد شد و تلاش شده از ظرفیت محرم به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امسال مراکز رفاهی و اسکان آموزش و پرورش شهرستان از یک ماه مانده به محرم برای حضور خیرین و آن‌هایی که می‌خواهند به بجستان بیایند آماده‌سازی شده تا به بهترین نحو در این ماه از آن‌ها پذیرایی کنیم.

کفاش گفت: باید از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز در راستای توسعه مباحث نوین آموزش و پرورش استفاده کنیم و بدون شک اگر کمک خیرین برای احداث مدارس نباشد با مشکلات خاصی در حوزه تأمین فضای آموزشی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha