مراکز نوآوری پرورش‌دهنده جوانان کارآفرین هستند
کد خبر: 4078492
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

مراکز نوآوری پرورش‌دهنده جوانان کارآفرین هستند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح کارخانه نوآوری یزد را اقدامی بزرگ و پرافتخار دانست و گفت: مراکز نوآوری پرورش‌دهنده شرکت‌ها و جوانان کارآفرینانی هستند که باعث تحولات آینده خواهند شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوربه گزارش ایکنا از یزد، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، امروز، 25 مردادماه در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه نوآوری یزد اظهار کرد: اینکه این کارخانه پس از 90 سال و در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان مجدد افتتاح می‌شود و می‌تواند در کشور نقش مهمی داشته باشد، نوید بزرگی است برای تمام کارآفرینانی که در این زمینه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم فضای دیگر کارخانه‌ها بزودی به همین شیوه تحت مرمت قرار گیرد که کار پرافتخار و بزرگی است و آمادگی داریم موارد مشابه هم در راستای خانه‌های خلاق در داخل شهر یزد به همین شکل بازسازی شود.

ستاری افزود: فضاهای قدیمی بسیاری در یزد وجود دارد و می‌تواند در قالب دیگری از خانه‌های خلاق بازسازی شود و توسعه و بازسازی آنها در اولویت برنامه‌ها باشد و این‌گونه موارد در این سفر پیگیری خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه راه‌اندازی این کارخانه یک نمونه پرافتخار برای سایر استان‌ها و کشور است گفت: این امر نشان داد فضاهای متروکه و تخریب شده می‌تواند به مکانی برای کارآفرینی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل و باعث تحولات آینده شوند و در واقع پرورش‌دهنده شرکت‌ها و جوانان کارآفرین باشند.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: این کارخانه صرفاً یک پروژه علمی و فناوری نیست بلکه کار احیا نیز انجام شده که در این زمینه باید از تمام مسئولان قبلی و فعلی قدردانی کنم که این ریسک را پذیرفتند این ساختمان قدیمی را احیا کنند. این مرکز در مراحل بعدی با پیش‌بینی قسمت‌های مختلف و حمایت شرکت‌های فناوری و نوآورانه به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار یزد با بیان اینکه کارخانه نوآوری درخشان، مرکز جوشش علمی و فناوری است که اثرات فراوانی برای استان دارد افزود: با تصمیماتی که امروز اتخاذ می‌شود امیدواریم فازهای بعدی این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

یادآور می‌شود برای تکمیل فاز اول کارخانه نوآوری یزد تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال از منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منابع استانی و سهامداران هزینه شده است. در این فاز یک سالن چهار هزار متری، فضای اداری و محوطه بیرونی که با توجه به نیازهای فعلی مرمت و تجهیز شده است، به بهره‌برداری رسید و فضای آماده شده کنونی به فضای کار اشتراکی و شتاب دهنده‌ها تخصیص داده شده است.

انتهای پیام
captcha