معاون رئیس‌جمهور با امام جمعه یزد دیدار کرد
کد خبر: 4078544
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

معاون رئیس‌جمهور با امام جمعه یزد دیدار کرد

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که در سفری یک روزه به استان یزد به‌سر می‌برد، با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کرد.

دیدار سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 25 مردادماه در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با انتقاد از سبکی که در سیستم آموزشی کشور حاکم است و سبب کمرنگ شدن خلاقیت در دانش‌آموزان شده است اظهار کرد: این سبک که از 100 سال پیش به سیستم آموزشی ما وارد شده، حتی در امر مدیریت نیز اثر گذاشته و به همین دلیل در بسیاری از حوزه‌ها در زمینه مدیریت با مشکل مدیریتی مواجه است.

وی با تأکید بر تغییر در سیستم آموزشی بیان کرد: معلمان و اساتید دانشگاه در تغییر این سبک بسیار اثرگذار هستند و باید قدرت تفکر، تعقل و تدین را در شاگردان خود تقویت کنند.

ناصری عنوان کرد: تفکر حلقه مفقوده هم در آموزش و هم در مدیریت است و اگر مدیران ما برای هر طرح و برنامه‌ای، ساعت‌ها فکر و بررسی داشته باشند، موفقیت و پیشرفت قطعی خواهد شد.

امام جمعه یزد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به مسئله دانش بنیان‌ها تصریح کرد: تولید علم مدنظر رهبری است بر این اساس باید گروه‌های مختلف تشکیل شوند و با تولید علم، کارخانه‌ها و واحدهایی که می‌توانند با فناوری روز و اختراع یا ابداع جدید به خودکفایی یا کیفیت محصول برسند را حمایت کنند.

وی بر لزوم ورود نخبگان و دانشجویان به واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه نه با شعار بلکه باید در عمل محقق شود تا از این طریق بتوانیم مشکلات کارخانجات کشور را رفع کنیم.

ناصری از معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خواست: برای ایجاد تحول در سیستم آموزشی کشور و تقویت جدی ارتباط میان صنعت و دانشگاه اقدام جدی انجام دهد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سیستم آموزشی ما یک سیستم غربی است، اظهار کرد: متأسفانه کمتر به سمت آموزش و پرورش رفتیم که علت آن پیچیدگی آن بوده و متأسفانه وزرا نیز در سیتم قفل می‌ شوند زیرا اختیار مالی چندانی ندارند که بتوانند تحولی را ایجاد کنند .

ستاری عنوان کرد: ساختارهای آموزشی باید تغییر کند و به سمت حل مشکلات و نیازهای جامعه برود.

وی با بیان اینکه توسعه باید از فرهنگ نشئت گرفته شود و قطعاً صنعت نیز از این طریق اصلاح خواهد شد تصریح کرد: بی‌توجهی به نقش مردم از دیگر مشکلات است؛ دانشگاه‌ها باید از طریق تعامل با مردم و در جهت رفع نیازهای جامعه اداره شود که این دغدغه‌های مهم مدیریت کشور است.

انتهای پیام
captcha