نقش‌آفرینی مؤثر ایکنا در ترویج سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 4078553
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

نقش‌آفرینی مؤثر ایکنا در ترویج سبک زندگی اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه ایکنا در سطح استان پوشش خبری مناسبی هم در رویدادهای قرآنی و مذهبی و هم سایر حوزه‌ها دارد، گفت: قرآن، سبک زندگی را به ما نشان می‌دهد لذا اگر این نگاه باشد خبرگزاری ایکنا باید در بسیاری از حوزه‌ها ورود و نقش‌آفرینی کند و همین انتظار هم از این خبرگزاری می‌رود که به نظر می‌رسد در استان فارس این نقش‌آفرینی محقق شده است.

بازدید مدیرکل ارشاد فارس از خبرگزاری ایکنابه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام بزرگداشت مقام خبرنگار، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همراه با جمعی از معاونان خود امروز، 25 مردادماه با حضور در دفتر خبرگزاری ایکنا از فعالیت‌های این رسانه و خبرنگاران و عکاس آن تجلیل به عمل آوردند.

قانعی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های ایکنا در پوشش مناسب اخبار حوزه قرآنی و دینی در سطح استان گفت: تصور ابتدایی از خبرگزاری قرآنی ایکنا  و نگاهی که جامعه به آن دارد این است که رویدادهای قرآنی، فرهنگی و دینی را پوشش پررنگ دهد که در چند سال اخیر می‌بینیم در سایر رویدادها و اتفاقات نیز این پوشش خبری به صورت پررنگ‌تری توسط این رسانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بعضاً نگاه این است که قرآن صرفاً مربوط به مباحث دینی است در حالی که قرآن، سبک زندگی را به ما نشان می‌دهد لذا اگر این نگاه باشد خبرگزاری ایکنا باید در بسیاری از حوزه‌ها ورود و نقش‌آفرینی کند و همین انتظار هم از این خبرگزاری می‌رود که به نظر می‌رسد در استان فارس این نقش‌آفرینی محقق شده است.

قانعی با اشاره به نقش این خبرگزاری در جامعه افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده فضای اطلاع‌رسانی ما بخش تمرکز به صورت جدی در حوزه مباحث قرآنی و اندیشه‌های دینی بوده است که با وجود ایکنا انجام شد.

طراحی پاتوق‌های صنفی ویژه رسانه‌ها

مدیرکل ارشاد فارس در بخش دیگری از سخنان خود از طراحی پاتوق‌های صنفی ویژه رسانه‌ها خبر داد و گفت: راه‌اندازی این پاتوق ها کمک می‌کند که دغدغه‌های صنفی خبرنگاران زودتر به ما برسد و همچنین رو در رو بتوانیم گفت‌وگو و راه حل را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در این پاتوق‌ها به حل شدن مسائل صنفی حوزه مالی خبرنگاران، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و اتفاقاتی از این قبیل با تسهیل‌گیری و ارتباطاتی که با تهران می‌گیریم کمک می‌دهیم، اضافه کرد: این پاتوق‌ها چون به صورت دو هفته یک بار یا ماهانه  استمرار پیدا می‌کند می‌تواند در فضای خبررسانی استان پویایی ایجاد کند.

قانعی همچنین با اشاره به ورود به بخش آموزش اظهار کرد: در چهار منطقه در استان دوره‌های آموزش تخصصی ویژه خبرنگاران داریم برگزار می‌کنیم.

مدیرکل ارشاد فارس در بخش پایانی سخنان خود همچنین گفت: کارت خبرنگاری نیز یکی از اولویت‌هایی است که در حال پیگیری هستیم که از طریق سامانه صادر شود.

انتهای پیام
captcha