جهاد تبیین و شرحی از اقدامات رسانه‌ای
کد خبر: 4078690
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
یک مکتب و هزار روشنگری/ ۱۵

جهاد تبیین و شرحی از اقدامات رسانه‌ای

مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های جدی رسانه‌های ضد انقلاب برای ناامیدی از آینده نظام جمهوری اسلامی ترسیم شده و با توجه به اینکه در عمده فعالیت‌های سطوح اجرایی نیز نقش مهم چه به‌صورت فکری و معنوی و چه فیزیکی وجود ندارد، در عرصه رسانه‌ای و ارتباط با افکار مردمی سعی دارند مردم را از آینده نظام و عملکرد دولت ناامید کنند که در چنین شرایطی مقام معظم رهبری موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند.

سجاد رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبیسجاد رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین دقت کنیم متوجه می‌شویم که این موضوع مربوط به حال حاضر نیست، بلکه ایشان در فرمایشات خود بعد از انقلاب در نقاط مختلف و به مناسبت‌های گوناگون بحث روشنگری و بیان واقعیات جامعه را برای مردم مطرح می‌کردند.

وی بیان کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، نگاه و رویکرد بدنه تصمیم‌گیری دولت در سطوح اجرایی از نگاه وابستگی به غرب فاصله گرفته و به استفاده از ظرفیت‌های داخلی تکیه کرده و استفاده از ظرفیت‌های بومی به یکی از سیاست‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است.

 


بیشتر بخوانید:


رضایی ادامه داد: از آنجایی که وابستگی به دولت‌های غربی کمتر شده، نوع فعالیت رسانه‌های ضد انقلاب که اجراکننده اهداف غرب هستند در راستای تحریف افکار عمومی، هم از لحاظ کیفیت و هم شایعه‌سازی بیشتر شده است.

وی بیان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های جدی رسانه‌های ضد انقلاب برای ناامیدی از آینده نظام جمهوری اسلامی ترسیم شده و با توجه به اینکه در عمده فعالیت‌های سطوح اجرایی نیز نقش مهم چه به‌صورت فکری و معنوی و چه فیزیکی وجود ندارد، در عرصه رسانه‌ای و ارتباط با افکار مردمی سعی دارند مردم را از آینده نظام و عملکرد دولت ناامید کنند که در چنین شرایطی مقام معظم رهبری موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند، چراکه دشمن این جنگ را به افکار مردم کشانده است.

مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جهاد یعنی حکم حاکم جامعه اسلامی برای مقابله با دشمن که وارد منطقه حریم جامعه شده است، افزود: مقام معظم رهبری فرمان دادند مردم برای مقابله با فضاسازی‌های دشمن در حریم جامعه وارد عمل شوند که این یک وظیفه واجب و همگانی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن افکار عمومی را هدف قرار داده و مخالف آرمان‌های جمهوری اسلامی در جهان است، تصریح کرد: دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ای به پیشبرد اهداف خود می‌پردازد و ما نیز در قدم اول برای مقابله با دشمن باید اطلاعات کامل از اهداف و توانمندی‌ها، مقدار نیرو، ابزار، روش‌ها و منطقه تحت نفوذ دشمن داشته باشیم تا پیروز میدان شویم.

مهم‌ترین اهداف رسانه‌های ضد انقلاب

مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی ادامه داد: نیروی دشمن در جنگ رسانه‌ای، رسانه‌های ضد انقلاب که با زبان فارسی افکار عمومی را تحت سیطره خود قرار می‌دهند و وابسته به کشورهایی هستند که مغایر با اهداف و آرمان‌های انقلاب در جهان حضور دارند.

رضایی با بیان اینکه در این جنگ رسانه‌ای، ابزار دشمن استفاده از رسانه و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای است تا بتوانند تأثیرگذار باشند، افزود: مهم‌ترین اهداف رسانه‌های ضد انقلاب، شایعه‌سازی، بزرگنمایی ضعف‌ها و کوچک‌نمایی قوت‌ها، اختلاف‌افکنی‌ها و دوقطبی‌های کاذب است.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگ نرم از رسانه استفاده می‌کند پس ما برای مقابله با دشمن باید از همان نقطه‌ای با آن‌ها روبرو شویم که جنگ را آغاز کردند پس فعالان رسانه‌ای طلایه‌داران جهاد تبیین هستند، یادآور شد: جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است و هر فردی باید در این جهاد شرکت کند.

انتهای پیام
captcha