دانشگاه و مکتب امام حسین(ع) عظمتی به وسعت تاریخ دارد
کد خبر: 4078910
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

دانشگاه و مکتب امام حسین(ع) عظمتی به وسعت تاریخ دارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با اشاره به اینکه مسلمانان باید از امام حسین(ع) درس بیاموزند، گفت: دانشگاه و مکتب امام حسین(ع) عظمتی به وسعت تاریخ دارد چراکه به همه جهانیان درس‌هایی آموخته، که در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای تدریس نشده است.

عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه رد استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 26 مردادماه در دوره اخلاق ماه محرم ویژه کارکنان مرکز بزرگ اسلامی، ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع)، با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) یک دایره المعارف است، اظهار کرد: امام حسین(ع) در طول قیام مجموعه‌ای از آیات، روایت و سخنرانی را به این مناسبت تلاوت کرده‌اند که بسیاری از بزرگان دین اسلام به صورت مقاله و کتاب آن‌ها را منتشر کرده‌اند.

وی بهترین تاریخ امام حسین(ع) را در دل کتاب تاریخ طبری دانست و افزود: کتاب تاریخ طبری از جمله مهم‌ترین کتاب‌های تاریخی در موضوع تاریخ اسلام به خصوص تاریخ صدر اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و معتبرترین منابع در مورد واقعه عاشورا کتاب تاریخ طبری است، بیان کرد: واقعه عاشورا از زبان تاریخ طبری از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که می‌دانیم طبری نگاهی تاریخی به وقایع دارد و سعی کرده است به دور از تعصبات مذهبی، وقایع را روایت کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسلمانان باید از امام حسین(ع) درس بیاموزند، افزود: دانشگاه و مکتب امام حسین(ع) عظمتی به وسعت تاریخ دارد چراکه به همه جهانیان درس‌هایی آموخته، که در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای تدریس نشده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی قیام امام حسین را نمودعینی آیه 23 سوره احزاب دانست و اظهار کرد: خداوند در سوره احزاب آیه 23 می فرمایند «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا؛ از مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند [و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود] صادقانه وفا کردند، برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند [و به شرف شهادت نایل شدند] و برخی از آنان [شهادت را] انتظار می برند و هیچ تغییر و تبدیلی [در پیمانشان] نداده اند».

وی در پایان یادآور شد: براساس این آیه برخی از مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گذاردند و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند(عبیده و حمزه و جعفر) و برخی به انتظار فیض شهادت مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند مانند علی(ع) که در کوفه به محراب عبادت شهید شد.

انتهای پیام
captcha