4 شهر فارس در وضعیت قرمز کرونایی هستند
کد خبر: 4079385
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

4 شهر فارس در وضعیت قرمز کرونایی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از افزایش شهرهای قرمز فارس به چهار شهر سرچهان، پاسارگاد، اوز و خنج خبر داد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 29 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان فارس گفت: هم‌اکنون ۱۶ شهرستان فارس از جمله شیراز که هفته گذشته در وضعیت زرد بوده است، در وضعیت نارنجی قرار دارد؛ همچنین ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد بوده و لامرد، تنها شهرستان دارای وضعیت آبی در استان فارس است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام جدید، شاهد افزایش شهرهای قرمز استان از دو مورد به چهار مورد و افزایش شهرهای نارنجی از ۱۲ مورد به ۱۶ مورد هستیم، نسبت به افزایش خطر موج هفتم کرونا هشدار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ویژه از سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست تا در شرایط کنونی، نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

حسینی همچنین بر ضرورت گسترش پوشش واکسیناسیون به عنوان سد دفاعی در برابر این بیماری تاکید کرد و گفت: افرادی که ۶ ماه از دز پیشین واکسن آنان گذشته لازم است برای تکمیل برنامه واکسیناسیون خود و دریافت دز جدید واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تقویت ایمنی فرد و جامعه در برابر کرونا را نتیجه مهم واکسیناسیون دانست که در شرایط کنونی یک ضرورت محسوب می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر کارشناسان سلامت دانشگاه در پایگاه‌های واکسیناسیون استان فارس بر اساس برنامه اعلام شده، آماده پذیرش مراجعان هستند و از مردم دعوت می‌شود در اسرع وقت در این زمینه اقدام کنند.

حسینی همچنین افزایش پایبندی نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی را یک اصل مهم سلامت در دوران کرونا عنوان کرد که در هنگام اوج‌گیری بیماری، از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است و افزود: افزایش آمارهای ابتلا و بستری کرونا در استان نشان می‌دهد که پایبندی تمامی افراد جامعه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری و قطع زنجیره‌های انتقال آن، مهم‌ترین راهکار عبور از موج کنونی بیماری است.

انتهای پیام
captcha