مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4079513
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۶

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار از سوی خانه مطبوعات استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کرمان برگزار شد.

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور استاندار کرمان، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دادستان عمومی و انقلاب استان، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، جمعی از مدیران و اصحاب رسانه کرمان شامگاه، ۲۹ مردادماه در باغ فتح‌آباد کرمان برگزار شد.

محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا از حضور استاندار و مدیران استان در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار تشکر کرد و گفت: تقارن روز خبرنگار امسال با روز عاشورا و سفر رئیس‌جمهور سبب تأخیر در برگزاری این مراسم بود که امیدواریم در سال‌های آینده جبران شود.

وی ادامه داد: در بزرگداشت مقام خبرنگار و پیام‌رسانی همین بس که زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) پیام‌رسان واقعه عظیم کربلا بودند و امروز نیز خبرنگاران به تأسی از پیام‌رسانان کربلا باید ایثار، از خود گذشتگی و مقاومت ملت ایران را در شرایط کنونی جامعه انعکاس دهند.

روحی بیان کرد: امروزه در کنار آگاهی بخشی، امیدآفرینی مهم‌ترین نیاز جامعه است؛ در استان کرمان ۳۶۲ رسانه داریم و اصحاب رسانه باید برای این امر مهم تلاش کنند؛ مسئولان استان نیز باید با همکاری با اصحاب رسانه این تلاش را قدر بدانند تا با همکاری یک‌دیگر آینده‌ای بهتر برای کشور رقم بزنیم.

در ادامه این جلسه اصحاب رسانه به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که برگزاری دوره‌های آموزشی سلسله‌وار برای خبرنگاران استان، مشخص شدن فیلترهایی برای ورود افراد به حوزه خبر، حمایت از خبرنگاران و مسکن خبرنگاران، ساماندهی خبرنگاران، اینترنت خبرنگاران، عضویت در صندوق اعتباری هنر، بیمه خبرنگاران، الزام مدیران برای پاسخگویی به رسانه‌ها و عمل به وظایف خود در برابر خبرنگاران، برگزاری مستمر نشست‌های خبری و ... از جمله مهمترین درخواست‌های خبرنگاران حاضر در این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha