سند مهندسی فرهنگی هرمزگان وارد فاز اجرایی می‌شود
کد خبر: 4079626
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

سند مهندسی فرهنگی هرمزگان وارد فاز اجرایی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه در تلاش هستیم‌ نیمه دوم سال جاری وارد فاز اجرایی سند مهندسی فرهنگی شویم، گفت: باید نظارت‌های لازم برای جلوگیری از انحراف بودجه سند مهندسی فرهنگی استان، انجام شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 30 مردادماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی هرمزگان، اظهار کرد: کارگروه‌ها برای پشتوانه کارشناسی دستور کارها تقویت می‌شوند تا اثربخشی مصوبات این شورا افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با انجام یک کار کارشناسی سند ملی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را تدوین کرد اما پس از مدتی اتفاقی در حوزه فرهنگی کشور رخ نداد. پس از انجام آسیب‌شناسی‌های متنوع مشخص شد که یکی از ایرادات اصلی این سند، کلی بودن آن و عدم لحاظ اولویت‌های فرهنگی استان‌ها بود.

عبادی‌زاده با اشاره به تدوین سند مهندسی فرهنگی متناسب با اولویت‌های فرهنگی استان‌ها، بیان کرد: پس از انجام چند جلسه بحث کارشناسی در جلسه شورای انقلاب فرهنگی، مقرر شد که ۱۰ استان به عنوان پایلوت برای تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی انتخاب شوند که هرمزگان هم یکی از آن‌ها بود.

وی ادامه داد: 5 اولویت فرهنگی برای هرمزگان در نظر گرفته شد و ذیل هر کدام نیز با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی، ۲۵ اقدام تدوین شد. این سند طی روزهای آینده به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و دستگاه‌ها باید هر کدام از ۲۵ اقدامی که ذیل اولویت‌ها تعریف شده را به برنامه تبدیل کنند.

عبادی‌زاده با بیان اینکه دستگاه‌ها مطابق با اهداف مسئولین ارشد خود برنامه‌های فرهنگی متنوعی دارند، تصریح کرد: با تعیین این اولویت‌های فرهنگی انتظار داریم که دستگاه‌ها بخشی از برنامه‌های فرهنگی خود را به برنامه‌های برش استانی سند مهندسی فرهنگی اختصاص داده و بودجه‌ها را به این سمت سوق دهند.

وی با اشاره به تأمین اعتبار سند مهندسی فرهنگی هرمزگان، عنوان کرد: بخشی از این سند توسط معاون رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین اعتبار می‌شود و بخش دیگری نیز از طریق منابع استانی تأمین اعتبار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان دستگاه‌های فرهنگی را مجری اصلی این سند فرهنگی دانست و اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد که در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند از دیگر محورهای اجرای برش استانی سند مهندسی فرهنگی هستند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

عبادی‌زاده با اشاره به لزوم نظارت‌ بر روند اجرای این سند فرهنگی، یادآور شد: نظارت‌های لازم برای جلوگیری از انحراف بودجه انجام شود تا تأمین اعتبار این طرح فرهنگی به خوبی انجام شود. استان هرمزگان از نظر پیشرفت در برش استانی سند مهندسی فرهنگی جزو سه استان برتر کشور است که سعی خواهیم کرد در نیمه دوم سال وارد فاز اجرایی شویم.

انتهای پیام
captcha