ضرورت اصلاح و مدیریت حکمرانی در حوزه سلامت
کد خبر: 4080340
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
قالیباف بیان کرد:

ضرورت اصلاح و مدیریت حکمرانی در حوزه سلامت

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکمرانی در حوزه سلامت باید اصلاح و مدیریت شود، گفت: امروز که در شرایط سخت اقتصادی هستیم، باید از ظرفیت حوزه سلامت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم زیرا همه نقاط حوزه سلامت فایده است، اما غفلت می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز پزشک که در محل برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: بدون شک یکی از نگرانی‌های بچه‌های جنگ، مجروحیت بود و بعضی اوقات رسیدگی‌های اولیه در ابتدای جنگ میسر نبود. ولی حضور جامعه پزشکی را فراموش نمی‌کنیم که این دغدغه را از ذهن رزمندگان پاک کردند.

قالیباف با قدرشناسی از جامعه پزشکی، اظهار کرد: دیدیم در دوران کرونا این اتفاق به شکل دیگری رخ داد و نشان دادند که در هر عرصه‌ای پای خدمت هست.

وی با بیان اینکه از حوزه سلامت سخن گفتن در جمع جامعه پزشکی، قدری سخت است، از آب، جمعیت و اقتصاد، به عنوان سه چالش مهم در برنامه‌ریزی نام برد و ادامه داد: وقتی به موضوع جمعیت می‌پردازیم، حوزه سلامت خود را نشان می‌دهد و در اولویت قرار می‌گیرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه کسی نیست که دغدغه سلامت را نداشته باشد و نقش کلیدی سلامت را نبیند، ابراز کرد: در یک نگاه کلی در حوزه اقتصاد چالش‌هایی داریم، ولی معتقدم در دو موضوع توان رقابت در منطقه و جهان را داریم؛ یکی در حوزه مسائل دفاعی و دوم، حوزه سلامت و پزشکی کشور.

وی با بیان اینکه نوع حکمرانی در حوزه سلامت باعث شده خیلی مواقع از ظرفیت‌ها استفاده نکنیم، افزود: حکمرانی خوب این است که ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنیم.

قالیباف در ادامه بیان کرد: باید تدبیری بیندیشیم که حرکت‌های درمان‌محور به سمت پیشگیری سوق پیدا کند. تهران در حوزه بهداشت، از روستاها نیز ضعیف‌تر هستیم و این اشکال از نوع حکمرانی ما است.

وی با بیان اینکه ما دولتی‌سازی را در حوزه سلامت هر روز بیشتر می‌کنیم، در حالی که کاملاً غلط است و باید مردمی‌سازی کنیم، گفت: امروز که در شرایط سخت اقتصادی هستیم، باید از ظرفیت حوزه سلامت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم زیرا همه نقاط حوزه سلامت فایده است، اما غفلت می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص به مهاجرت پزشکان و پرستاران، افزود: باید این اشکالات را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: در هر جامعه‌ای حتماً اشکالاتی وجود دارد، اما وقتی مدیریت تضاد منافع در جامعه پزشکی مطرح می‌شود، باید واقع بین بود و از جامعه پزشکی دفاع کرد. زیرا، درصد تک‌رقمی هستند که تضاد منافع دارند.

قالیباف با بیان اینکه حوزه بهداشت بر درمان باید به طور جدی در حکمرانی حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: گرانیگاه سلامت و رابطه آن با بیمه‌ها موضوع بسیار مهمی است که نیازمند حکمرانی درست در حوزه سلامت هستیم.

انتهای پیام
captcha