نقش مهم خبرنگاران در ایجاد احساس امنیت در جامعه
کد خبر: 4080519
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

نقش مهم خبرنگاران در ایجاد احساس امنیت در جامعه

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه بخش زیادی از احساس امنیت و آرامش در جامعه نتیجه اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح خبرنگاران است، گفت: خبرنگاران سربازان خط مقدم جنگ نرم در برابر معاندین و دشمنان هستند.

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان امروز دوم شهریورماه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با بزرگداشت یاد شهدا به ویژه شهدای خبرنگار گفت: در انتشار اخبار حوزه پلیس دقت اهمیت زیادی دارد زیرا اطلاع‌رسانی صحیح سبب ایجاد امنیت و منشاء اقتدار نظام می‌شود و بخش زیادی از احساس امنیت و آرامش در جامعه نتیجه اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه فرمانده انتظامی استان در حوزه کشوری تاثیرگذار است پس خبرنگاران هم باید ویژگی‌های خبرنگاران پلیس را داشته باشند، گفت: خبرنگاران باید بر محرمانه بودن بعضی موارد در انعکاس اخبار توجه داشته باشند زیرا گاهی انتشار بعضی اخبار شیوه‌های ترویج جرم و فرار مجرم را افزایش می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمان صداقت و امانتداری را از ویژگی‌های اصلی یک خبرنگار برشمرد و افزود: خبرنگاران در کنار آگاه‌سازی باید نقش هشدار دهنده داشته باشند. ما امروز شاهد جنگ نرم هستیم و خبرنگاران سربازان خط مقدم این جنگ در برابر معاندین و دشمنان هستند.

سردار ناظری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماموریت‌های پلیس در ایام اربعین، گفت: یکی از ماموریت‌های خطیر پلیس که به صورت سالانه در مراسم اربعین انجام می‌دهد ماموریت ترافیکی است. با توجه به اینکه بخشی از زائران خارجی از استان کرمان عبور می‌کنند همچنین زائران از سراسر استان و بعضی از استان‌های دیگر از محورهای مواصلاتی استان کرمان عبور می‌کنند و برای زیارت مزار شهید سلیمانی نیز به کرمان می‌آیند برقراری امنیت و نظم ترافیکی در استان حائز اهمیت است و پلیس راه با تمام توان خدمت می‌کند.

وی با درخواست از خبرنگاران برای همراهی با پلیس برای آموزش‌، توصیه و هشدار به رانندگان برای رعایت بهتر قوانین رانندگی، گفت: ماموریت دوم پلیس حفظ امنیت زائرانی است که از کرمان عبور می‌کنند و در این ارتباط طرح‌های خاصی مد نظر است و خبرنگاران با مطالبه‌گری از سازمان‌های دخیل در این حوزه نقش بسیار موثری خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمان برقراری امنیت در اماکن و موکب‌هایی که در مسیر راه‌ها برپا شده‌اند را ماموریت دیگر پلیس دانست و گفت: باید حداکثر شرایط ایمنی در موکب‌ها تامین شود که در این ارتباط از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهیم کرد و به زائران خدمت می‌کنیم و امیدواریم با ظرفیت عظیم اصحاب رسانه بتوانیم ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha