تحقق عدالت آموزشی با تامین تجهیزات مدارس خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4080925
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

تحقق عدالت آموزشی با تامین تجهیزات مدارس خراسان‌جنوبی

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت تحقق عدالت آموزشی ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز ۴ شهریورماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در ارتباط با سایر پروژه‌ها که طبق بررسی‌های صورت گرفته نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است در سه مرحله اعتبار تخصیص خواهد یافت تا تعهد دولت در این زمینه محقق شود.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق تعهدات دولت برای پروژه‌های خیرساز، پروژه‌هایی که تا مهر ماه به نتیجه می‌رسد در این استان تامین اعتبار خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی متولی اداره راه و شهرسازی است که هماهنگی‌های لازم با وزیر مربوطه به جهت تسریع در کار صورت می‌گیرد اما برای اینکه کار تعطیل نشود کمک اعتباری لازم ارائه می‌شود.

وی گفت: در مورد ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان سربیشه که طبق درخواست ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، تامین اعتبار خواهد شد.

نوری درباره درخواست نماینده مردم نهبندان و سربیشه برای تاسیس دانشگاه فرهنگیان در یکی از شهرستان‌های حوزه انتخابیه بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان اقماری اگر بخواهد تاسیس شود باید در هیات امنا مطرح و اگر تصویب شود از طریق وزیر علوم مجوز بگیرد که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور همواره به افتخارآفرینی مردم این مرز و بوم تاکید دارند و می‌گویند تلاش مردم باعث شده که فرزندانشان در قله‌های پیشرفت جهانی علیرغم همه مشکلات قرار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی رر معادن و کشاورزی، گفت: با توجه به مسوولیتی که در گذشته داشتیم، انتقال آب از دریای عمان را پیگیر بودیم و اگر بتوانیم یک میلیارد متر مکعب را به سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی انتقال دهیم، نتایج خوبی خواهد داشت‌ و ‌در فرآوری و اکتشاف معدن و کشاورزی این استان موثر خواهد بود.

وی در مورد طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ادامه داد: از ۹۰۰ هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش بیش از نیمی شناسه ندارند که تلاش ما برای شناسه‌دار کردن کارکنان باید دوچندان باشد؛ ۸۱۰ هزار نفر در این مرحله شامل رتبه‌بندی می‌شوند و تلاش می‌کنیم بررسی افراد باقیمانده نیز به‌زودی انجام شود.

همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش از سردیس فرزین؛ مسن‌ترین خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی به پاس ۳۰ سال خدمت ارزشمند، ساخت پنج مدرسه، خوابگاه و اردوگاه آموزشی به‌صورت شخصی و مدیریت ۸۰۰ مجتمع آموزشی خیرساز رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha