توجه به مسائل فرهنگی در دور دوم سفرهای استانی
کد خبر: 4081228
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

توجه به مسائل فرهنگی در دور دوم سفرهای استانی

معاون رئیس‌جمهور گفت: در یک سال گذشته به خاطر گرفتاری‌ها و مشکلات معیشتی مردم، تمرکز دولت بیشتر روی مباحث اقتصادی بود و با ایجاد وضعیت نسبی در این حوزه، در دور دوم سفرهای استانی موضوعات فرهنگی مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از قم، سیدمحمد حسینی در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت مردمی در یکسال گذشته ارائه کرد و افزود: دولت در این مدت با عزم و اراده جدی، اقدامات مهمی را در دستور کار خود قرار داده است و به فضل الهی گشایش ها و نتایج نسبتا مناسبی حاصل شده است.

 وی با بیان اینکه مردم در آغاز به کار دولت مردمی با تنگناها و گرفتاری‌های اقتصادی متعددی مواجه بود، بیان کرد: در چنین شرایطی آیت الله رئیسی با روحیه جهادی و انقلابی و بسیار فعال و خستگی‌ناپذیر وارد میدان شدند و مجموعه مدیران و ارکان دولت را به تحرک و فعالیت  بیشتر ترغیب کردند که خوشبختانه دستاوردها و نتایج خوبی هم به همراه داشته است.
آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه و نماینده ولی فقیه در استان قم نیز در سخنانی با تبریک هفته دولت و قدردانی از تلاش ها و خدمات دولت آیت الله رئیسی اظهار داشت: امروز شاهد دستاوردها و گشایش‌های خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی و به ویژه سیاست خارجی هستیم و مسئولین مربوطه با زبان نرم اما قاطع مصالح و منافع ملت ایران را پیگیری می کنند و البته دشمنان نیز بسیار عصبانی و درمانده شده اند.
 آیت الله سعیدی خاطر نشان کرد: اینکه امروز اقشار و گروه های مختلف مردم به روش های گوناگون مطالبات خود را از دولت مردمی بیان می‌کنند یکی از برکات دولت سیزدهم است و نشان دهنده امید مردم به رفع مشکلاتشان از سوی مسئولین دارد و در گذشته چون این امیدواری وجود نداشت مردم نیز انگیزه‌ای برای طرح‌ آن نداشتند.
 نماینده ولی فقیه در استان قم ضعف اطلاع رسانی از خدمات دولت را به عنوان مهمترین نقد مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت اقدامات فراوانی انجام می دهد اما  تلاشی برای تبیین و توضیح آن به افکار عمومی انجام نمی دهد در حالیکه فعال بودن در این زمینه ضروری است و می تواند درس عبرتی برای مدیران گذشته و موجب تقویت روحیه امید در بین مردم شود.
 تولیت آستان حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله تاکید کرد: با تبیین درست اقداماتی که انجام شده است مردم متوجه می شوند که با عزم و اراده می شد بسیاری از پروژه ها را در زمان اندک به پایان رساند و معطلی امور هیچ توجیهی نداشته است. لذا لازم است ضمن بیان کم‌کاری ها، اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات به افکار عمومی توضیح داده شود و نباید از نقد گذشته پرهیز کرد و باید نقد و اصلاح را کنار هم مطرح کرد تا مردم امیدوار شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهور امروز به مناسبت هفته دولت به قم سفرکرده است و افتتاح راه نمایشگاه بین‌المللی قم و حضور در آیین تجلیل از کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی استان قم از برنامه‌های وی در سفر یک‌روزه به قم است.

یادآور می‌شود، دیدار با خانواده شهدا و نشست با روسای دانشگاه‌ها و رییس پارک علم و فناوری از دیگر برنامه‌های حسینی در این سفر بود.

انتهای پیام
captcha