بازاریان و اصناف سربازان جنگ اقتصادی هستند
کد خبر: 4081515
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱

بازاریان و اصناف سربازان جنگ اقتصادی هستند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی از بازاریان و اصناف به‌عنوان سربازان و سرداران جنگ اقتصادی نام برد و گفت: اصناف در جنگ تحمیلی دشمنان علیه اقتصاد کشورمان همچون کوهی استوار با اقتدار ایستاده‌اند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، ششم شهریورماه، در دیدار اعضای بسیج اصناف استان به‌مناسبت روز بسیج اصناف، از بازاریان و اصناف به‌عنوان سربازان و سرداران جنگ اقتصادی نام برد و گفت: اصناف در جنگ تحمیلی دشمنان علیه اقتصاد کشورمان همچون کوهی استوار با اقتدار ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مانند ستون فقرات کشور است و اگر این عمود آسیب ببیند یقیناً جامعه به خطر می افتد، افزود: در حال حاضر احتکار و قاچاق کالا عامل از بین رفتن اقتصاد است. بازاریان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در هدایت افکار عمومی و شرایط اقتصاد کشور را داشتند و در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

امام‌جمعه تبریز نقش بسیج اصناف را در راهبری اقتصاد و تجارت مهم خواند و تأکید کرد: بسیج اصناف باید برای احیای هویت دینی و انقلابی اصناف، در کنار انجمن اسلامی بازار و اتاق اصناف تلاش کند و از اصناف به‌عنوان سربازان جنگ تحمیلی اقتصادی حمایت کند.

وی گفت: هدف از تشکیل بسیج اصناف این است که صنوف ما بر مبنای دین مبین اسلام عمل کرده و خودشان بر خودشان نظارت کنند که اگر این‌گونه باشد بسیاری از دغدغه‌ها وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اجرای طرح‌های مختلف امور فرهنگی و اجتماعی از جمله کمک به برگزاری نماز اول وقت در بازار و تکریم و تشویق افراد محجبه و همچنین کمک به ازدواج آسان در بین جوانان و فرزندآوری و آموزش فقه بازار با همراهی حوزه‌های علمیه از جمله موارد و خواسته‌هایی ایشان از بازاریان و بسیج اصناف بود.

انتهای پیام
captcha