حرکت در حوزه فرهنگ با جنبه‌های اثباتی همراه باشد
کد خبر: 4082502
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

حرکت در حوزه فرهنگ با جنبه‌های اثباتی همراه باشد

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی امروز از مسائل مهم کشور است گفت: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور استفاده شود اما در زمینه فرهنگ باید با جنبه‌های اثباتی حرکت کرد و نمی‌توان تنها با اقدامات سلبی جواب گرفت.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، امروز، 10 شهریورماه در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار کرد: مردم متدین، شهیدپرور و صبور یزد که در چندین دهه در جهت استقرار این نظام و عزت این کشور فداکاری کردند و امروز هم کماکان با وجود همه مشکلاتشان تلاش می‌کنند، شایسته خدمت بی‌منت هستند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلات استان یزد بیان کرد: مشکل آب نه تنها مشکل یزد بلکه مشکل تمام کشور است اما باید برای آن برنامه‌ریزی شود به عنوان نمونه اکنون برای بهره‌برداری و مطالعه آب‌های ژرف اعتبار گذاشته شده و در برخی استان‌ها نیز عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از آب دریا نیز عملیاتی شده است، افزود: با این وجود مدیریت آب بسیار مهم است و قوه قضاییه نیز برای انتقال آب هر کجا لازم باشد در کنار دولت است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی امروز از مسائل مهم کشور است گفت: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور اعم از منابر، مساجد و مراکز فرهنگی دیگر استفاده شود اما مسائل فرهنگی را به طور عمده باید با اقدامات اثباتی انجام داد و اقدامات سلبی همه جا جواب نمی‌دهد.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: یکی از مشکلات یزد، مسائل بافت شهری است و بخش قابل توجهی از شهر و استان یزد، محدوده میراث فرهنگی است و در دنیا فقط پنج شهر وجود دارد که ثبت جهانی شده و یکی از آنها یزد است اما باید ضمن حفظ شهر تاریخی، راهی برای معذوریت‌های تاریخی مردم پیدا کرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: قوه قضاییه این آمادگی را دارد که در این مسئله در سراسر کشور و به شکل ویژه در یزد همکاری و تعامل داشته باشد اما برخی از این موارد را دولت باید کمک کند تا معذورات مردم کم شود.

انتهای پیام
captcha