اجرای ۴۲ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4083264
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲

اجرای ۴۲ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس ۴۲ برنامه اصلی توسط نهاد‌های مختلف استان اجرا خواهد شد که شعار «ما مقاوم هستیم» به‌عنوان محور آن‌ها تعیین شده است.

امیردریادار، مدیرکل حفظ اثار دفاع مقدس آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، امیر دریادار عباسی، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی، روز گذشته، 13 شهریورماه، در جلسه ستاد گرامیداشت چهل‌و‌دومین سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: امسال برنامه‌های مختلفی برای پاسداشت ایثار و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برنامه ریزی شده است و همزمان با این هفته از 50 هزار پیشکسوت آذربایجان شرقی قدردانی می‌شود.

وی اظهار کرد: عمده‌ترین هدف از برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، ایثار، شهادت، جهاد و خودباوری دینی و ملی است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین اصلی‌ترین راهبرد در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است، گفت: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات خارجی، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه و رهبری در خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار و اقوام در مقابله با استکبار، تبیین نقش عقلانیت در دفاع مقدس و دستاوردها و درس‌های آن در پیوند با شرایط حال و آینده کشور، تبیین نقش مقاومت و ایثار و شهادت در ارتقای امنیت و اقتدار ملی، نهادینه‌سازی ارزش‌ها و روحیه ایثار در جامعه و نیز تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از جمله مهم‌ترین راهبردهای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستند.

امیر عباسی افزود: به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس مجموعا 42 برنامه اصلی توسط نهادهای مختلف استان اجرا خواهد شد که شعار «ما مقاوم هستیم» به‌عنوان محور آن‌ها تعیین شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های اصلی، ده‌ها برنامه مختلف نیز در سطح استان اعم از شهرها و روستاها برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: دفاع مقدس حماسه‌ای مردمی و متعلق به آحاد ملت ایران است و لذا تلاش می‌کنیم برنامه‌های گرامیداشت آن نیز با رویکرد مردمی صورت بپذیرد.

انتهای پیام
captcha