اعطای مشوق‌های لازم برای فرزندآوری از سوی دستگاه‌های مسئول
کد خبر: 4083703
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

اعطای مشوق‌های لازم برای فرزندآوری از سوی دستگاه‌های مسئول

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه متأسفانه میانگین نرخ رشد جمعیت در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، خواستار اعطای مشوق‌های لازم برای فرزندآوری از سوی دستگاه‌های مسئول شد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 15 شهریورماه، در جلسه ستاد جمعیت استان، با بیان اینکه جزو پنج استان پیر کشور هستیم، افزود: موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مسئله بسیار مهمی است که باید تمامی دستگاه‌ها برای رفع موانع و اعطای مشوق‌های لازم پای کار بیایند.

وی ادامه داد: امروز باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای دستیابی به اهداف مورد نظر در مسئله حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خوبی استفاده شود.

خرّم گفت: علاوه بر حمایت‌های قانونی و مشوق‌های در نظر گرفته شده، آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در رابطه با این بحث بسیار مهم باید به صورت مستمر انجام شود.

وی با بیان اینکه نیازمند اقدامات گسترده و متنوعی در این حوزه هستیم، اضافه کرد: سمت و سوی برنامه‌ها و اقدامات باید با محوریت فرزند آوری و جوانی جمعیت و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها باشد.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی برای دستیابی به اهداف این ستاد و بررسی عملکرد و اقدامات آنها تأکید کرد.

بابک نجفیان، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌‌شرقی نیز در این جلسه گفت: یک هزار و 652 نفر دارای سه فرزند بیشتر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 348 نفر حائز شرایط هستند.

وی افزود: براساس مفاد سه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اگر فردی دارای بیشتر از سه فرزند باشد می‌تواند در طرح نهضت ملی مسکن فرم «ج» را اصلاح و زمین و یا واحد مسکونی به این فرد اختصاص یابد.

خرم در پایان گفت: همچنین براساس مفاد چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز اشاره شده می‌توان زمین و یا واحد مسکونی به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و بازپرداخت هشت ساله در شهرهای زیر 500 هزار نفر واگذار شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha