تجهیز مراکز دارالقرآن و نمازخانه‌های مدارس کردستان
کد خبر: 4083971
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

تجهیز مراکز دارالقرآن و نمازخانه‌های مدارس کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از تجهیز مراکز دارالقرآن و نمازخانه‌های مدارس با همکاری اداره کل توسعه و نوسازی مدارس خبرداد و گفت: برای ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان فضای نمازخانه‌های مدارس باید بانشاط شود.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، 16 شهریورماه در نشست شورای قرآن، عترت و نماز آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه در دو سال اخیر کلیه فعالیت‌ها از جمله اقدامات حوزه قرآن، عترت و نماز تحت شعاع کرونا قرار گرفت، اظهار کرد: در این مدت برنامه‌ها به شیوه دیگری پیگیری و تداوم پیدا کرد و در این ایام آموزش عملی نماز، تولید محتوا و دوره‌های همکاران انجام و مسابقات دانش‌آموزان نیز به صورت غیرحضوری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری با عزم جدی و مقدمات فراهم شده، مدارس از اول مهرماه به صورت حضوری بازگشایی می‌شود، افزود: بعد از وقفه دو ساله باید با برنامه‌ریزی منسجم و منظم، موضوع اقامه نماز جماعت مدارس احیا شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از تهیه و تدوین دستورالعملی در این خصوص و ارسال آن به واحدهای اداری و آموزشی و جذب ائمه جماعت روحانی مدارس بر اساس سهمیه استانی خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «فجر تا فجر» و اطلاع‌رسانی پوستر فراخوان این جشنواره در سطح ادارات و مدارس، گفت: آموزش‌و‌پرورش استان برای برگزاری جشنواره آمادگی کامل دارد.

نریمانی همچنین گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته استان در اجرای مسابقات نیز ارائه کرد و گفت: خوشبختانه کردستان نتایج خوب و توفیقاتی در این خصوص کسب کرده است.

وی در ادامه از همکاری و همراهی کلیه بخش‌ها و حوزه‌ها در اجرای برنامه‌های قرآن، عترت و نماز قدردانی کرد و گفت: تجهیز مراکز دارالقرآن و نمازخانه‌های مدارس، تخصیص امتیاز در راستای توسعه فرهنگ اقامه نماز و حفظ قرآن، تخفیف شهریه و تسهیل در ثبت‌نام دانش‌آموزان قرآنی از جمله اقدامات صورت گرفته در آموزش‌و‌پروش بوده که نتیجه این همکاری رشد و جهش حافظان قرآنی را به دنبال دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بر بازدید از نماز خانه‌های مدارس در برنامه‌های پروژه مهر تأکید کرد و خواستار فعال‌سازی ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها، مناطق و مدارس و برگزاری جلسات در آستانه سال تحصیلی جاری شد.

وی با تأکید بر عدم تغییر کاربری نمازخانه مدارس، یادآور شد: انتظار می‌رود در آغاز سال تحصیلی جدید فضای نمازخانه‌های مدارس با نشاط شود و جلسات نیز در وقت نماز برگزار نشود.

انتهای پیام
captcha