یوم الله 17‌ شهریور؛ عامل تسریع کننده پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 4084042
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

یوم الله 17‌ شهریور؛ عامل تسریع کننده پیروزی انقلاب اسلامی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یوم الله 17‌ شهریور؛ عامل تسریع کننده پیروزی انقلاب اسلامی است.

یوم الله 17‌ شهریوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در آستانه‌ فرارسیدن سالروز قیام خونین یوم ‌الله هفدهم شهریور، جمعه سیاه، با صدور بیانیه‌ای این روز را گرامی داشت. این بیانیه بدین شرح است: 

یوم الله 17 شهریور 1357یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را میدان تحقق دلاورمردی و رشادت‌های تاریخی و تاریخ ساز خود کردند که تا روزگار باقی است نام آنها بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان نگهبانان انقلاب اسلامی و پیشگامان و پیشتازان فجرآفرین 57 خواهد درخشید.

کشتار مردم بی دفاع و بی گناه تهران در هفدهمین روز از شهریورماه1357، به مقطعی تاریخ ساز و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی مبدل گردید، کشتار بی رحمانه ای که به واسطه ی خشم رژیم ستمشاهی از برپایی تظاهرات و راهپیمایی عظیم مردم در روز عید فطر(سیزدهم شهریور) و سیر فزاینده و پرشتاب مبارزات عمومی در تمامی نقاط کشور صورت پذیرفت.
هفدهم شهریو، روز حماسه مردمی است که بدون واهمه و ترس از دژخیمان تا دندان مسلح رژیم به خیابان آمده؛ و با ریختن خونهایی پاک از بهترین مدافعین نهضت روح الله، درخت تنومند جمهوری اسلامی به بار نشست و شعار پرطنین«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»تجسم عینی یافت و بر زبانها جاری گردید.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: سلام بر حماسه‏ سازان 17 شهریور؛ که عاشقانه شربت شهادت نوشیدند و مشتاقانه به دیدار پروردگارشان شتافتند. درود بر جوانان پاکدل و شیر زنان دریادل، که روز خونین کربلای 17 شهریور 57 را، به روز آغاز سقوط رسمی و علنی رژیم سفّاک ستمشاهی پهلوی تبدیل کردند و به درستی 17 شهریور، غریو خونین عاشقان شهادت؛ طاغوت‏شکن و تاریخ‏ساز شد و به عنوان عامل تسریع کننده در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن عرض تسلیت ایام ماه صفر، یاد و خاطره شهدای والامقام 17شهریور را گرامی داشته و عزت و سربلندی خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت خدمتگزار و انقلابی را در راستای اعتلای ارزش‌های والای انقلاب و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارد.

 

انتهای پیام
captcha