فقدان تقوای فردی زمینه‌ساز جاهلیت مدرن است
کد خبر: 4084291
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

فقدان تقوای فردی زمینه‌ساز جاهلیت مدرن است

امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: تقوای فردی مقدمه کمال اجتماعی است که اگر نباشد انسان با جاهلیت مدرن فاجعه‌های بسیاری می‌آفریند.

حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، امام‌جمعه موقت بیرجند، امروز ۱۸ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در خصوص پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: این سفر الهی و این حرکت عظیم را برای ما سلمان فارسی به یادگار گذاشته است.

امام‌جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه به‌عنوان یاوران امامت و ولایت و در راستای برپاسازی حاکمیت کامل به رهبری امام زمان(عج) باید به زیارت‌نامه‌ها توجه کنیم، افزود: تقوا یکی از پیام‌های عمیق زیارت‌نامه اربعین است. تقوا به این معناست که جز به راه حق نرویم و به فرامین امام وقت خود گوش کنیم.

رحیم‌آبادی با بیان اینکه خیرخواهی تمام وجود امام حسین(ع) را فرا گرفته بود، افزود: ایشان به هر روشی که ممکن بود برای هدایت مردم تلاش کردند، اما بی‌تقوایی و بی‌بصیرتی افراد سبب شد تا حرف حق را نشوند و در این راستا امام حسین(ع) برای زنده ماندن اسلام مجبور به اجرای برنامه سوم و ایثار و نثار خون خود و عزیزانش شدند.

امام‌جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: در آن زمان مردم به جهل فرو رفته بودند و در جهل به ولی خدا و حاکمیت ولی خدا و در اوج جهالت قرار داشتند و این جهل سبب شد تا این مصیبت بزرگ در تاریخ رقم بخورد. اما اگر مردم پای کار بودند و بصیرت داشتند همان پیام امام حسین(ع) کافی بود، اما متأسفانه مردم در آن زمان به خاطر بی‌تقوایی در جهل فرو رفته بودند و احساس مسئولیت نمی‌کردند و امام معصوم را به مسلخ کشاندند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل معمار انقلاب اسلامی مردم را به اسلام فراخواند، افزود: مردم ایران تاکنون پای انقلاب و اسلام ایستاده‌اند و ملت ایران چشم و گوششان به ولی فقیه است و نمی‌گذارند تا خراشی بر وجود این انقلاب بیافتد.

امام‌جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هر روز اربعین است، ادامه داد: امروز تکلیف ما در راستای فرارسیدن اربعین این است که تقوای فردی را پیشه کنیم، چراکه مقدمه کمال اجتماعی است و می‌توان بشریت را به اوج عزت رساند؛ اگر تقوا و دستگیری و امداد الهی نباشد هوای نفس شیرین می‌شود و انسان در اوج جاهلیت قرار می‌گیرد و با جاهلیت مدرن فاجعه‌های بسیاری می‌آفریند.

امام‌جمعه موقت بیرجند ادامه داد: اگر تقوا نباشد آن سرمایه بزرگ و چشمه جوشان تعطیل می‌شود و بهره‌برداری آن به حداقل می‌رسد؛ کسانی به دنبال اختلاف‌اندازی بین جوامع مسلمین هستند؛ بدترین ضربه‌ها را به جامعه اسلامی می‌زنند و مطیع شرک و کفر هستند به این دلیل که تقوا را به فراموشی سپرده‌اند.

وی بیان کرد: این نوع افراد همیشه با نقاب نفاق کارهای خود را انجام داده‌اند و اگر می‌خواهیم اربعینی باشیم باید از سه ویژگی برخوردار شویم؛ ابتدا باید آرمان امام حسین(ع) و شیوه دشمنانش را بشناسیم و دوم اینکه در قبال دشمن نقش‌آفرینی و جهاد کنیم و سومین ویژگی باید یاور و پا در رکاب قائم آل محمد(عج) شویم.

امام‌جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پادگان بزرگ آموزشی برای سربازان امام زمان(عج) است، گفت: تاکنون توانسته موفق عمل کند و بدانید امروز دشمن جریان امامت و ولایت و زندگی الهی را هدف قرار داده و مسیرش یک مسیر فریبنده و ناشناخته است.

رحیم‌آبادی بیان کرد: در جنگ نرم متأسفانه کسی به میدان نیامده است و نقش‌آفرینی نکرده‌ایم؛ در حالی که باید به آگاهی‌ها مسلح شده و ذهن جوانان را هدایت کنیم.

انتهای پیام
captcha