شهید مدنی با عزمی راسخ در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کرد
کد خبر: 4084874
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰
امام‌جمعه زنجان:

شهید مدنی با عزمی راسخ در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شهید مدنی یکی از شخصیت‌های بارز انقلابی بود که از آغازین روزهای نهضت امام خمینی(ره)، حرکات انقلابی خود را شروع کرد گفت: شهید مدنی در تمامی عرصه‌ها حضور مؤثر و فعال داشت و با عزمی راسخ در مسیر آرمان‌ها و اهداف خود حرکت می‌کرد.

حجت الاسلام علی خاتمی، امام جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زنجان، شامگاه، 20 شهریورماه در چهل‌ویکمین سالروز شهادت دومین شهید محراب در تبریز، از شهید آیت‌الله مدنی عالمی وارسته و ولایت مدار یاد کرد و گفت: این شهید والامقام در تاریخ انقلاب اسلامی نقشی بی‌بدیل داشت و ایثار و از خودگذشتگی و تلاش‌های آن عزیز سفر کرده هرگز از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد شد.

 وی افزود: اخلاص در عمل باعث شد تا شهید مدنی به آرزوی قلبی خود که همانا شهادت در راه خدا بود برسد.

خاتمی گفت: آن شهید بزرگوار همواره می‌گفت که دعایم کنید در راه خدا به شهادت برسم که همین‌گونه نیز شد و در محراب نماز جمعه، جامه شهادت را بر تن کرد.

نماینده، ولی‌فقیه در استان زنجان همچنین افزود: شهید مدنی یکی از شخصیت‌های بارز انقلابی بود که از آغازین روزهای نهضت امام خمینی(ره)، حرکات انقلابی خود را شروع کرده و در تمامی عرصه‌ها حضور مؤثر و فعال داشت و با عزمی راسخ در مسیر آرمان‌ها و اهداف خود حرکت می‌کرد.

وی در ادامه گفت: شهر تبریز همانگونه که در نقشه ایران در جایگاه شایسته‌ای است، تاریخ پرافتخار آذربایجان برجسته‌ترین تاریخ سیاسی کشور بوده که نمونه آن حادثه تاریخی ۲۹ بهمن است.

خاتمی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس برجسته‌ترین فراز در این دوران هشت ساله، لشکر همیشه پیروز عاشورا است که نام آوران این لشکر هنوز پیروز میدان‌های نبرد است که در قله افتخار کشور می‌درخشند.

وی بیان کرد: نسل جوان باید از دوران مشروطه تا به امروز تاریخ آذربایجان را بدانند و هم بخوانند تا آگاه باشند چه دلیر مردانی در این سرزمین افتخار آفرینی کرده‌اند.

امام‌جمعه زنجان ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) بارها در سخنان خود تأکید داشتند که جوانان یک سرزمین باید تاریخ و سرنوشت گذشته خود را بدانند و از آن درس‌ها و عبرت‌ها بگیرند.

وی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس تبریز بارها مورد هجوم حمله بعثی‌ها قرار گرفت که مردم به پناهگاه‌ها پناه می‌بردند که تحمل سختی‌های آن دوران هرگز از یاد مردم قهرمان نخواهد رفت.

خاتمی گفت: باید همانند این شهیدان قهرمان که خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، با ایمان و تقوا وارد میدان شد تا پیروزی حاصل شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha