سینما منشأ سبک زندگی ملی و دینی است
کد خبر: 4085160
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:

سینما منشأ سبک زندگی ملی و دینی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سینما به عنوان منشأ سبک زندگی ملی و دینی نقش ایفا می‌کند، گفت: سینما ظرفیت الگوسازی و شخصیت‌پردازی دارد و می‌تواند به تغییر ذائقه‌های ملی و دینی در مخاطب منجر شود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 21 شهریورماه، در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن سینمای استان به مناسبت روز سینما، با اشاره به ظرفیت استان از نظر نیروی انسانی غنی در صنعت سینما و فیلم، گفت: از این ظرفیت باید در رشد و بالندگی صنعت سینمای استان و ارتقای سطح آثار و محصولات سینمایی استفاده کرده و در سطح ملی و بین‌المللی این استعدادها را مطرح کنیم.

وی اظهار کرد: تبریز به لحاظ داشتن سابقه تاریخی در حوزه فرهنگ و هنر در سطح ملی و بین‌المللی دارای ظرفیت عالی برای رشد خلاقیت در آثار سینمایی است و هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و تهیه کنندگانی داریم که استعدادهای نابی دارند؛ اما متأسفانه هم‌افزایی لازم بین آنها وجود ندارد و باید موانع این امر را از میان برداشت.

خرم بیان کرد: سینما در کشور و در استان ما به عنوان منشأ سبک زندگی ملی و دینی نقش ایفا می‌کند و ظرفیت الگوسازی و شخصیت پردازی دارد و می‌تواند به تغییر ذائقه‌های ملی و دینی در مخاطب به عنوان حرکت نمادین منجر شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: برگزاری جشنواره‌های متعدد در استان و تنوع اثرها نشان از تغییر در سبک زندگی متناسب با باورهاست و برگزاری جشنواره اقوام نیز به عنوان یک ایده فوق العاده است که اتحاد و انسجام ملی را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: به بهبود وضعیت سینمای استان امیدوارم و پایه این امیدواری در خودآگاهی اخلاقی است که در بین هنرمندان استان مشهود است.

مهدی حیدری، رئیس انجمن سینماگران آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: این انجمن بزرگترین تشکل تخصصی سینما در شمال غرب ایران است و ۶۰۰ عضو دارد که در قالب ۹ کمیته تخصصی سازمان‌دهی شده اند.

وی با اشاره به چالش تامین لوازم تصویربرداری و آماده سازی فیلم در استان گفت: تقاضا داریم مدیریت ارشد استان حمایت لازم را در این خصوص داشته باشد تا هنرمندان بتوانند بدون دغدغه به خلق آثار باارزش بپردازند.

حیدری افزود: با توجه به سابقه برگزاری موفق ۱۵ دوره جشنواره فیلم کوتاه تبریز، درصدد برگزاری شانزدهمین دوره در مقیاس ملی هستیم.

انتهای پیام
captcha