جوایز مسابقات در شأن متسابق نیست
کد خبر: 4085637
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

جوایز مسابقات در شأن متسابق نیست

نفر اول حفظ 20 جزء قرآن کریم در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان البرز گفت: جوایزی که برای شرکت‌کنندگان مسابقات استانی در نظر گرفته می‌شود بسیار ناچیز است و به هیچ عنوان درخور زحمات آنان نیست.

مسابقات قرآن کریم

مریم عسگری، نفر اول حفظ 20 جزء قرآن کریم در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: سطح مسابقات این دوره از مسابقات به طور کلی خوب بود اما انتقاداتی هم وارد است از جمله اینکه زمان برگزاری مسابقات به ایام اربعین نزدیک بود و همین امر موجب خلوت‌بودن مسابقات و کم‌شدن تعداد شرکت‌کنندگان شده بود.
وی افزود: پیگیری‌های بسیاری از سوی شرکت‌کنندگان صورت گرفت تا زمان برگزاری مسابقات تغییر کند، یا زودتر برگزار شود و یا به بعد از اربعین حسینی موکول شود اما متاسفانه مسئولین نپذیرفتند و این موضوع به دلیل تداخل با ایام پیاده‌روی اربعین باعث شد بسیاری از فعالان قرآنی در مسابقات شرکت نکنند.

نفر اول حفظ 20 جزء قرآن کریم در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان البرز، توضیح داد: داوران استان البرز از سطح قابل قبولی برخوردار هستند و هرسال شرکت‌کنندگان از نحوه داوری آنها رضایت داشتند و هیچ گونه مشکل جدی وجود نداشت، اما برای این دوره از مسابقات داوران از استان تهران آمده بودند و به شخصه معتقدم نمره‌ای که به من داده شد بسیار پایین‌تر نمره واقعی خودم بود، همچنین در حق شرکت‌کنندگان بخش تجوید اجحاف نیز زیادی شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در استان البرز آزمون‌های تعیین سطح داوری برگزار شد، به نظر می‌رسد که این استان از لحاظ وضعیت داوری رو به راه است و لزومی برای هزینه‌های اضافی و دعوت از داوران دیگر استان‌ها نیست.

عسگری، درباره جوایز مسابقات نیز توضیح داد: حدود یک هفته بعد از مسابقات مسئولین برای واریز جوایز از ما شماره کارت گرفتند ولی متاسفانه هنوز واریزی صورت نگرفته؛ این روند هرسال درحال تکرار است و جوایز مرحله شهرستانی را نگه می‌دارند و همزمان با مرحله بعدی یعنی مرحله استانی پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ جوایز بسیار کم و ناچیز است، افزود: برای حافظ ۲۰ جزء از قرآن کریم فقط ۳۵۰ هزار تومان به عنوان جایزه درنظر گرفته شده و این مبلغ حافظی که ۴۰۰ صفحه از قرآن را حفظ است بسیار ناراحت‌کننده است.

انتهای پیام
captcha