بخش دوم چهارمین همایش شعر «نیستان سرخ» در راین برگزار شد
کد خبر: 4085813
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

بخش دوم چهارمین همایش شعر «نیستان سرخ» در راین برگزار شد

دومین بخش چهارمین همایش شعر عاشورایی نیستان سرخ، در شهر راین با حضور جمعی از مسئولین و مردم راین برگزار شد.

همایش نیستان سرخ

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی انجمن ادبی دل عالم، دومین بخش چهارمین همایش شعر عاشورایی نیستان سرخ، در شهر راین، به همت موسسه فرهنگی شهپر راین و همکاری انجمن ادبی دل عالم، انجمن ترانه کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شهرداری و آموزش و پرورش راین و با حضور معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، شهردار راین و جمعی از مسئولین و مردم راین برگزار شد.

سیدعلی منصوریان، مدیر مسئول انجمن دل عالم در این همایش گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی همایش نیستان سرخ به مناسبت ایام محرم و صفر و شهادت امام حسین‌(ع) و یاران با وفایشان در حال برگزاری است که به دلیل استقبال خوب شاعران و مردم کرمان در سه بخش برگزار خواهد شد.

وی افزود : بخش اول این همایش در آستانه عاشورای حسینی و با حضور جمع کثیری از شاعران کرمان در پارک مادر برگزار شد و بخش دوم آن نیز به مناسبت اربعین حسینی و با همت مدیر مسئول انجمن شعر شهپر راین در این شهر برگزار شد. بخش سوم این همایش نیز به مناسبت ۲۸ ماه صفر در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

مرتضی میرحسینی، مدیر مسئول موسسه فرهنگی شهپر راین نیز در این مراسم گفت: ارادت مردم راین به خاندان عصمت و طهارت عمیق و قلبی بوده و بر همین اساس و با هماهنگی با مسئولان عزیز شهر راین تصمیم گرفتیم تا بخش دوم نیستان سرخ را در این شهر ولایی و تاریخی برگزار کنیم.

وی افزود: موسسه فرهنگی شهپر راین در طول سال همایش‌های مختلف شعری را با حضور شاعران مطرح استان در راین اجرا کرده است و قصد داریم در آینده‌ای نزدیک همایش گرامیداشت کیومرث منشی‌زاده را در راین برگزار کنیم.

عبدالرحیم عبدالکریمی، مدیر مسئول انجمن ترانه کرمان نیز با اشاره به اینکه در این همایش هر سال از یک شاعر ولایی تقدیر شده، گفت: سومین همایش عاشورایی نیستان سرخ به تجلیل از شاعر اهل‌بیت(ع) «جیحون» اختصاص داشت و امسال نیز قصد داریم از یکی از شاعران ولایی معاصر تجلیل کنیم.

وی افزود : کرمان مهد پرورش شاعران ولایی سرای بزرگی در طی سالیان متمادی بوده که از جمله آن‌ها در دوران معاصر می‌توان به فواد کرمانی، مشاق، افسر کرمانی‌، عباس افسری، سید محمدرضا احتشام رضوی، علی‌اصغر اصفهانی، شاهرخ ضیا ابراهیمی و... اشاره کرد که تلاش داریم برای تمام این شعرا بزرگداشتی برگزار کنیم.

در این مراسم شاعرانی از شهر کرمان به عنوان میهمان و شاعران شهر راین به مناسبت اربعین حسینی به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام
captcha