1500 مدرسه در اردبیل نمازخانه ندارد
کد خبر: 4085901
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

1500 مدرسه در اردبیل نمازخانه ندارد

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در استان اردبیل وجود دارد که تنها ۵۰۰ نمازخانه در آنها وجود دارد و ضروری است در یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه استان نمازخانه دایر شده و نمازهای جماعت برپا شود.

نمازخانهبه گزارش ایکنا از اردبیل، کلام‌الله صفری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل، ۲۴ شهریورماه، در گردهمایی مدیران مدارس در سالن ولایت اردبیل به تخریبی و فرسوده بودن مدارس و نمازخانه‌ها و پایین بودن آمار سالن‌های ورزشی، کمبود دارالقرآن‌ها، کانون‌های تربیتی و پژوهش‌سراها اشاره و اظهار کرد: از ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه استان تنها ۵۰۰ نمازخانه داریم و ضروری است در یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه استان نمازخانه دایر شده و نمازهای جماعت برپا شود.

وی مهاجرت سالانه چهار هزار دانش‌آموز را به مرکز استان یادآور شد و تصریح کرد: باید در اردبیل سالانه ۹ مدرسه ۶ کلاسه احداث شود و در این زمینه بهتر است اقدامات و فعالیت‌ها به شکل مستمر مورد توجه قرار گیرد.

وی از اتمام مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان، توزیع کتب درسی، سازماندهی نیروی انسانی و حرکت به سمت بازگشایی مدارس را با کمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از ۲۵ ماه شرایط کرونایی در آموزش و پرورش و برپایی کلاس‌های غیرحضوری، سعی خواهیم کرد تا در سال تحصیلی جدید با همراهی معلمان و خانواده‌ها تربیت نسل آینده را به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار دهیم.

وی به احداث و افتتاح ۲۸ مدرسه، ۱۰ باب نمازخانه و بهره‌برداری از پنج سالن ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: در توزیع نیروی انسانی به ویژه حضور دبیران در مناطق محروم اقدامات مناسبی انجام شده و سعی می‌کنیم در قالب ۷۵۰ اقدام و ۱۰۰ برنامه در حوزه آموزش متوسطه، ابتدایی و پرورشی فعالیت‌های خوبی را در سال تحصیلی جدید انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی به مدارس ارسال شده و در کنار آن سعی ما بر این است تا رتبه‌بندی معلمان را با همراهی فرهنگیان انجام دهیم تا دولت سیزدهم به تعهدات خود در این زمینه با تخصیص ۳۸ هزار میلیارد تومان عمل کند.

انتهای پیام
captcha