پیاده‌روی اربعین فقط متعلق به شیعه نیست
کد خبر: 4085930
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

پیاده‌روی اربعین فقط متعلق به شیعه نیست

امام جمعه ابهر گفت: پیاده‌روی اربعین تنها متعلق به شیعه نیست، بلکه ما شاهد حضور سایر ادیان و سنی‌ها نیز در این مسیر هستیم.

پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره بحث پیاده‌روی اربعین که با عنایت حق و به برکت خون شهدا این مسیر باز شد، تصریح کرد: در اقصی نقاط جهان اسلام خون‌های بسیاری در این مسیر داده تا امروز این قدرت‌نمایی شیعه در دنیا و در مقابل چشم جهانیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بحث اربعین یک چیز عادی نیست و دنیا نیز به این موضوع به صورت عادی نگاه نمی‌کند، متذکر شد: کسانی که فلسفه و منطق این حرکت عظیم را نمی‌دانند با تعجب به این واقعه می‌نگرند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه این پیاده‌روی در ظاهر یک پیاده‌روی است، یادآور شد: اما آنچه که در درون این حرکت می‌گذرد، بسیار ارزشمند است و یک تمرین بسیار عالی برای جامعه ایمانی است.

وی با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین مدل جامعه اسلامی که در آن مواسات اتحاد، همدلی و هر آنچه که در آموزه‌های اهل‌بیت (ع) آمده است، نمایش داده می‌شود، افزود: در هیچ جای دنیا نظیر این موضوع را سراغ نداریم که انسان‌ها مال خود را به رایگان هدیه کنند اما در مسیر پیاده‌روی اربعین این صحنه‌ها به زیبایی رقم می‌خورد که همه این‌ها نشأت گرفته از معادباوری این قبیل مومنان است.

مرادپور با اشاره به اینکه در پیاده‌روی اربعین همه فاصله‌ها از بین رفته و از بغداد و سایر نقاط عراق تا کربلا همه یک هیئات هستند، اضافه کرد: دلیل از بین رفتن این فاصله‌ها نیز در این است که همه در خدمت یک هدف واحد قرار دارند که باید این موضوعات برجسته شود.

وی با اشاره به اینکه نباید به مسائل سیاسی عراق در حرکت اربعین توجه کرد، ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند در این مسیر اسلامیت را باید برجسته کرده و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان داد تا وحدت اسلامی برجسته‌تر شود.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین تنها متعلق به شیعه نیست، بلکه ما شاهد حضور سایر ادیان و سنی‌ها نیز در این مسیر هستیم، تاکید کرد: مسیر پیاده‌روی اربعین مسیری امیدبخش و وحدت‌‌آفرین است که امیدواریم به مسیر ظهور امام زمان (عج) تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha