اسلام آوردن سه بانوی سوئدی
کد خبر: 4086403
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

اسلام آوردن سه بانوی سوئدی

در شرایطی که در اروپا و سوئد صحبت از ممنوعیت حجاب و افزایش نفرت از مسلمانان است، سه بانوی سوئدی تصمیم گرفتند به اسلام گرویده و حجاب داشته باشند.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرنی، روزنامه سوئدی «افتونبلادت»، درحالی گزارشی با عنوان «سه خانم سوئدی: به این دلیل ما حجاب را انتخاب کردیم» منتشر کرده است که بسیاری در سوئد تغییر مذهب و گرویدن به دین اسلام را یک امر شخصی می‌دانند.

این درحالی است برخی حجاب را نشانه‌ای از سرکوب زنان می‌دانند و برخی دیگر، آن را نمادی از آزادی و حقوق زنان برای انتخاب توصیف می‌کنند.

این روزنامه با این سه زن سوئدی مصاحبه‌ای انجام داده و در مورد دلایل مسلمان شدن آن‌ها و انتخاب حجاب صحبت کرده است.

مایا یکی از این افراد است که به این روزنامه گفت: من سوئدی هستم و بعد از اینکه چیزهای زیادی درباره اسلام و مسلمانان شنیدم و دیدم، به اسلام گرویدم. تصمیم گرفتم تحقیق کنم و بفهمم اسلام چیست و چرا این همه بحث و جدل حول آن می‌چرخد. هنگامی که اسلام را به صورت عمیق بشناسید، خواهید فهمید که دین رحمت است و بر خلاف آنچه بسیاری از غیرمسلمانان معتقدند، شامل همه احکام انسانیت و شفقت می‌شود.

النا، دختر 29 ساله سوئدی، در این خصوص می‌گوید: هیچ‌وقت تصور نمی‌کردم مسلمان باشم، به‌گونه‌ای دیگر زندگی می‌کردم و وقتی با یک دختر مسلمان آشنا شدم و کمی با هم دوستی داشتیم، احساس کردم که او یک فرد عجیب و غریب است و درک کارهايی که او انجام می‌داد، برای من دشوار بود. اما با گذشت زمان به دنبال این رفتم که بفهمم چرا بسیاری از دختران مسلمان درحالی که در سوئد زندگی می‌کنند، همچنان به احکام اسلام متعهد هستند؟

النا افزود: آموزه‌های اسلام با کلمات ساده‌ای شروع می‌شود و فردی می‌خواهد وارد اسلام شود، آن را به زبان می‌آورد. پس از آن می‌توانید قدم به قدم در ایمان خود پیشرفت کنید. هر فردی مطابق با توانی که دارد پیشرفت می‌کند. اما اصولی وجود دارد که یک مسلمان باید به آن‌ها پایبند باشد، مانند نماز خواندن و حجاب برای زنان؛ و من تصميم گرفتم تا حجاب داشته باشم.

انتهای پیام
captcha