نمایشگاه نقاشی «یک افق، چهل نگاه» در تبریز گشایش یافت
کد خبر: 4086532
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

نمایشگاه نقاشی «یک افق، چهل نگاه» در تبریز گشایش یافت

نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی با عنوان «یک افق، چهل نگاه» به مناسبت ایام اربعین اباعبدالله‌ الحسین و یاران باوفایش در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد دانشگاه هنر اسلامی تبریز گشایش یافت.

نمایشگاه نقاشی، تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از حوزه هنری استان، نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی با عنوان «یک افق، چهل نگاه» به مناسبت ایام اربعین اباعبدالله‌الحسین و یاران باوفایش در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد دانشگاه هنر اسلامی تبریز گشایش یافت.

مینا نیک‌رزم، مدیر واحد هنرهای تجسمی حوزه‌ هنری آذربایجان‌شرقی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۴۰ اثر منتخب از هنرمندان نقاش استان در ابعاد و قالب‌های مختلف که طی سال‌های اخیر در سوگواره تجسمی ۷۲ بغض بوم به خلق اثر با مضمون واقعه‌ عاشورا و مفاهیم مرتبط با آن پرداخته‌اند، به نمایش گذاشتنه شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج روزافزون فرهنگ غنی عاشورایی به زبان گویای هنر اعلام کرد و افزود: زبان هنر، بهترین بستر و قالب برای ترویج مفاهیم دینی است و تبیین این مهم در بستر جامعه، همکاری نهادهای رسمی و علمی را طلب می‌کند و دانشگاه هنر اسلامی در این امر پیشگام بوده و این نمایشگاه نیز با همکاری و به همت معاونت فرهنگی و دانشکده هنرهای تجسمی این دانشگاه برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در روز پایانی این نمایشگاه طی مراسمی با حضور مسوولان حوزه هنری، دانشگاه هنر اسلامی و استادان پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی از هنرمندان حاضر در نمایشگاه قدردانی خواهد شد.

نیک رزم ادامه داد: دیگر آثار خلق شده در سوگواره هنرهای تجسمی ۷۲ بغض بوم به تناوب در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیر واحد هنرهای تجسمی حوزه‌ هنری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: این نمایشگاه شامل برگزیده آثار نقاشی سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» است که تا هفتم مهر ماه جاری دایر بوده و عموم علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و ۱۴ تا ۱۷.۳۰ بعد از ظهر از آن بازدید کنند.

انتهای پیام
captcha