اقتدار ایران برگرفته از ۸ سال دفاع مقدس است
کد خبر: 4086900
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

اقتدار ایران برگرفته از ۸ سال دفاع مقدس است

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی گفت: قدرت ما برگرفته از اقتداری است که در هشت سال دفاع مقدس کسب شده و دفاع مقدس مختص به شخص، گروه، نهاد و طبقه خاصی نیست.

امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری، فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری، فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی، امروز ۲۹ شهریورماه در نشست خبری اظهار کرد: بزرگترین کاری که نیروهای مسلح پس از دفاع مقدس انجام دادند ارتباط تنگاتنگ با ‌نخبه‌های دانشگاهی بود که امروز زمینه‌ساز پیشرفت در حوزه‌های مختلف موشکی و هوش مصنوعی شده است.

وی تصریح کرد: امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران از مرزهای کشور فراتر رفته و خط دفاعی ما هر جایی است که مظلومی وجود داشته باشد.

فرمانده ارشد نظامی آجا بیان کرد: امروز هیچ نیرویی یارای مقابله سخت با ما را ندارد زیرا برد موشک‌های کشور به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده و پهپادهای نقطه‌زن داریم که نشان از ولایتمداری و سختکوشی با رمز اتحاد و یکپارچگی است

وی افزود: برنامه محوری آغاز هفته دفاع مقدس در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور به میزبانی ارتش در بلوار صیاد شیرازی بیرجند و با رژه اقتدار یگان‌های منتخب نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان خراسان‌جنوبی برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نیروی زمینی ارتش ادامه داد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان سقوط آزاد چتربازان اولین بار در این استان برگزار می‌شود؛ همچنین تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور در گلزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان، رونمایی کتاب لک لک‌ها عاشق می‌شوند، خدمات پزشکی رایگان در روستاهای محروم، برگزاری یادواره شهدا و نمایشگاه از مهم ترین برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

امیر شاطری اظهار کرد: ۵۱۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان را با ۲ تیپ در اختیار داریم که ۳۶۰ کیلومتر مرز خراسان جنوبی، ۸۵ کیلومتر مرز زاهدان و بقیه در خراسان رضوی است؛ در طول ۵۱۵ کیلومتر مرز شرقی امنیت کامل برقرار است و کل مرز به ‌وسیله سلاح‌های سنگین هدف‌بندی و نشانه‌گذاری شده است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی گفت: هر نیروی متخاصم در مرزها ۲ راه بیشتر ندارد اینکه تسلیم شود یا با مقابله ضربه سختی بخورند زیرا در طول مرز مجهز به دوربین، سامانه حسگر و پهپاد هستیم که به وسیله ۲ مرکز فرماندهی مرز رصد می‌شود.

وی افزود: افغانستان برادر دینی، فرهنگی، اعتقادی و ایمانی ماست و همیشه در کنار مردم افغانستان بوده‌ایم لذا در طول این مرز به همه کسانی که دلشان برای جمهوری اسلامی می‌تپد خبر از امنیت صد درصدی می‌دهیم زیرا هیچ نیروی متجاوز و متخاصمی نداریم و اگر اتفاق بیفتد در ‌کسری از ثانیه میدان وسیعی شخم زده خواهد شد.

امیر شاطری تصریح کرد: قدرت ما برگرفته از اقتداری است که در هشت سال دفاع مقدس کسب شده و دفاع مقدس مختص به شخص، گروه، نهاد و طبقه خاصی نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است چراکه امام راحل آن را دفاع مقدس نامید تا همه در آن سهیم باشند.

امیر شاطری افزود: اگر نگاهی کوتاه به گذشته داشته باشیم طی ۳۰۰ سال گذشته در هر برهه‌ای از زمان و تاریخ ایران با ازدحام کشور دیگری، قسمتی از خاک کشور واگذار یا تسلیم شده است که به دلیل بی‌کفایتی مسئولان و فرماندهان آن موقع باعث شد کشور ما هر مرحله گوشه‌ای از خاک خود را از دست بدهد اما در دفاع مقدس ذره‌ای از خاک به دلیل رشادت و دلیرمردی‌ها گرفته نشد.

وی تصریح کرد: امروز به برکت دفاع مقدس اگر جهان را به سه ضلع تقسیم کنیم، یک ضلع جمهوری اسلامی ایران است و هیچ معادله‌ منطقه‌ای بدون حضور ایران به نتیجه نمی‌رسد.

انتهای پیام
captcha