پیام مقاومت و ایستادگی در مدارس پر رنگ‌تر شود
کد خبر: 4087104
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

پیام مقاومت و ایستادگی در مدارس پر رنگ‌تر شود

امام جمعه سلطانیه گفت: پیام مقاومت و ایستادگی و جهاد علمی در مدارس باید پر رنگ‌تر باشد.

مدارس

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه ظهر امروز ۳۰ شهریور، در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال‌تحصیلی جدید، به روایتی در مورد ارزش و جایگاه علم و دانش پرداخت و با بیان بیست ویژگی علم گفت: علم نور قلب، رفیق در هنگام تنهایی و موجب زینت است که یاد گرفتن آن حسنه و تدریس آن تسبیح و یاد دادن آن صدقه است.

وی با طرح این سوال که آیا هر علمی ارزشمند است یا نه و به عبارت دیگر منظور از علم در روایات چه علمی است، افزود: هر علمی برای مردم و جامعه مفید باشد، ارزشمند است.

این مسئول با بیان اینکه فرض کنید اگر علم پزشکی نداشتیم، در کرونا چه مشکلاتی پیش می‌آمد یا علم هسته‌ای نداشتیم و یا علوم دیگر، تصریح کرد: هر علمی که موجب عزت، اقتدار و استقلال کشور شود، ارزش والایی دارد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه علم‌آموزی در ارزش والایی دارد، اما متاسفانه غالبا دانش‌آموزان خانواده‌های متمول رتبه‌های بالای کنکور را کسب می‌کنند، اضافه کرد: علم‌آموزی نباید با مال و ثروت گره بخورد زیرا این خلاف عدالت آموزشی است.

وی تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال‌تحصیلی را تقارن مبارک دانست و با اشاره به تقدیم ۱۸ شهید دانش آموز و تاکید بر استفاده از ظرفیت شهدای دانش‌آموز، عنوان کرد: پیام مقاومت و ایستادگی و جهاد علمی در مدارس باید پر رنگ‌تر باشد.

امام‌ جمعه سلطانیه با اشاره به بازدید خود از توانمندی‌های دانش‌آموزان مدرسه کار و دانش شهرستان، یادآور شد: از توانمندی‌های دانش‌آموزان باید حمایت شود تا استعدادهای آنها شکوفا شود.

حسینی‌نسب با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها و کمک به دانش‌آموزان نیازمند، تاکید کرد: نهادها با همکاری و هم‌افزایی طوری عمل ‌کنند که هیچ دانش‌آموز نیازمندی از طرح جشن عاطفه‌ها محروم نماند.

انتهای پیام
captcha