بصیرت رمز اصلی عبور از جنگ شناختی و ادراکی است
کد خبر: 4087340
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

بصیرت رمز اصلی عبور از جنگ شناختی و ادراکی است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بصیرت رمز اصلی عبور از جنگ شناختی و ادراکی دشمن است که در فضای فتنه‌گون باید مورد توجه قرار گیرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، ۳۱ شهریورماه در مراسم رژه نیروهای مسلح که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در فضای فتنه‌گون جنگ شناختی و ادراکی تشخیص مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دوست و دشمن سخت است و بشر تاکنون جنگ‌های متفاوتی را تجربه کرده از جمله جنگ سرد، نیمه سخت، سخت، جنگ نرم و جنگ شناختی که اکنون با آن مواجه هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم ایران همه این جنگ‌ها را تجربه کرده‌اند، تصریح کرد: جنگ سخت دفاع مقدس و جنگ نرم همان جنگ اقتصادی و فرهنگی بوده اما جنگ شناختی و جنگ ادراکی عبارت است از مورد هدف واقع شدن شناخت انسان که روی درک و اعتقادها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: این گونه افراد مورد اصابت گلوله دشمن در جنگ شناختی قرار می‌گیرند و جنگ شناختی ویژگی‌های مختلفی دارد که یکی از آنها متکی بودن بر زیرساخت نوین رسانه‌های غربی است که ادراک انسان را مورد توجه قرار می‌دهد؛ این نبرد در مرحله طرح‌ریزی و اجرا دارای سطوح سه‌گانه راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی است که نشانگر دامنه عمق و تاثیرگذاری در جامعه هدف خود است.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جنگ شناختی به ساخت تصویر و قضاوت بر موضوع خاصی اتفاق می‌افتد و امپراطوری رسانه‌ای غرب با تکنیک‌های خاص کاری می‌کند که قضاوت‌ها اشتباه باشد و قضاوت‌ها براساس خواسته آنان اتفاق بیفتد.

رئیس شورای تامین خراسان‌جنوبی با اشاره به حوادث اخیر در کشور افزود: در فضای چند روز گذشته که شاهد آن هستیم اگر جستجو کنیم در مورد شهید حججی بعد از پنج سال ۶۵۰ هزار مطلب در اینترنت است و در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ میلیون مطلب می‌توان پیدا کرد اما درخصوص ماجراهای چند روز اخیر ۵۰ میلیون مطلب موجود است چراکه دشمن به جنگ شناختی دل بسته و بدون اینکه مستقیم گلوله‌ای شلیک کند کاری می‌کند که افراد بومی کشورها از رویدادها قضاوت‌هایی داشته باشند که به نفع آنها باشد.

قناعت تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما توجه به بیانات مقام معظم رهبری است و حوادثی که در کشور شاهد آن هستیم به خاطر بی‌عرضه‌گی نیروهای تکنوکرات در برخی مسندهای کشور است که باید دقت کنیم بهانه‌ای به طرف مقابل ندهیم بلکه باید تواصی به حق را در دستور کار داشته باشیم و با منور کردن محیط‌های گوناگون به رنگ خدا همگان را هدایت کنیم؛ سپس تواصی به صبر مدنظر است، یعنی صبر در پایداری، مقاومت و ایستادگی و برای امروز ما یک دستورالعمل اساسی است که باید به آن دقت شود.

انتهای پیام
captcha