اشک ماتم عزاداران در شام غریبانه امام رئوف(ع)
کد خبر: 4088311
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷

اشک ماتم عزاداران در شام غریبانه امام رئوف(ع)

آیین شام غریبان امام رئوف در آستان مقدس رضوی در جمع زائران و مجاوران حضرتش برگزار شد.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، 5 مهرماه و هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی، مملو از جمعیت سوگوار و ارادتمندان به حضرتش بود.

دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی از استان‌های مختلف برای اقامه عزا و عرض ارادت به محضر امام مهربانی‌ها آمده بودند. از یک طرف زائران پیاده‌ که مسیرهای شهر خود تا مشهدالرضا را طی کرده بودند برای تشرف به حرم رضوی در مسیرهای منتهی به حرم به چشم می‌خورد.

در طول مسیر عاشقان و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل‌بیت در ایستگاه‌های صلواتی با چای، شربت و... پذیرای زائران و مجاوران بودند.

کم‌کم به غروب روز شهادت که نزدیک می‌شد زائران عزادار در حالیکه شمع‌های روشن را در دست داشتند، به سمت درب‌های ورودی حرم یا رضاگویان در حال حرکت بودند. ازدحام جمعیت به گونه‌ای بود که برای طی کردن فاصله کوتاه هم زمان بیشتری لازم بود.

هر کدام از ارادتمندان حضرتش زمزمه دعایی بر لب داشتند و به تمنایی در محضر امام کریم مشرف شدند تا در شام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آیین شام غریبان امام غریب را به جای آورند.

این مراسم در حرم مطهر رضوی همه ساله در دو نوبت یعنی شب شام امام رضا(ع) و شام عاشورای حسینی برگزار می‌شود که امسال پس از دو سال محدودیت کرونایی با حضور زائران و مجاوران در جمع خدام این حریم قدسی و در صحن انقلاب برگزار شد.

خدام بارگاه منور رضوی نیز به رسم هر ساله با در دست داشتن لاله‌های شمع به ارادتمندان و زائران خوش‌آمد گویی و عرض تسلیت کردند و پس از نشستن در صحن حریم مراسم روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی آغاز و عزاداران به اقامه عزا در سوگ امام رئوف پرداختند.

انتهای پیام
captcha