انتقال تجربیات بانوان دفاع مقدس به نسل‌ جوان ضروری است
کد خبر: 4088459
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

انتقال تجربیات بانوان دفاع مقدس به نسل‌ جوان ضروری است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه فعالیت زنان مسلمان در ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ به موارد خاصی محدود نمی‌شد و آنها متناسب با توانایی‌های خود فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دادند، گفت: انتقال تجربیات دفاع مقدس و انقلاب از بانوان نسل انقلاب به نسل‌های سوم و چهارم ضروری است.

مریم سپهوند، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، همایش «زینبی‌ها» ویژه بانوان امروز، ششم مهرماه به همت کمیته امور بانوان کنگره شهدای لرستان و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان لرستان در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‎آباد برگزار شد.

مریم سپهوند، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در این همایش، با بیان اینکه از مهمترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود، اظهار کرد: در آغازین روزهای تهاجم دشمن بعثی، بیشتر این خدمات به‌صورت خودجوش و کمتر سازمان‌یافته در مراکزی نظیر مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و غیره با مشارکت فعال بانوان صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت زنان مسلمان در ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ به موارد خاصی محدود نمی‌شد و آنها متناسب با توانایی‌های خود فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دادند، افزود: انتقال تجربیات دفاع مقدس و انقلاب از بانوان نسل انقلاب به نسل‌های سوم و چهارم ضروری است.

سپهوند با بیان اینکه بانوان در جریان‌سازی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نقش اساسی داشته و دارند، اظهار کرد: این همایش ذیل کنگره شش هزار و ۵۴۴ شهید لرستان برگزار شده است.

در بخشی از این همایش از بانوان تأثیرگذار در دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha