برگزاری «روز حمایت از مسلمانان» در نیوجرسی
کد خبر: 4089186
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

برگزاری «روز حمایت از مسلمانان» در نیوجرسی

جمعی از نمایندگان سازمان‌های اسلامی در روز حمایت از مسلمانان، در مجلس ایالتی نیوجرسی حاضر می‌شوند و به تبیین مسائل و مشکلات جامعه اسلامی می‌پردازند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شورای روابط آمریکایی اسلامی، اعضای شعبه نیوجرسی این شورا و سازمان‌های شریک، روز دوشنبه به عنوان بخشی از سومین مراسم سالانه روز حمایت حقوقی از مسلمانان، به ساختمان کنگره این ایالت می‌روند.

این شورا و سازمان‌های شرکت‌کننده در این مراسم از لایحه تعریف اسلام‌هراسی و برخی لوایح حقوقی مربوط به مسلمانان حمایت خواهند کرد. آنها همچنین خواستار تعیین یک ماه به عنوان ماه قدردانی از مسلمانان و رسیدگی به بحران بدهی دانشجویان مسلمان هستند.

صلاح الدین مقصود، مدیر اجرایی شعبه نیوجرسی این شورا در بیانیه‌ای گفت: هدف از روز دفاع از مسلمانان باز کردن راه‌های مختلف مشارکت سیاسی و آگاهی‌بخشی در جامعه مسلمانان نیوجرسی، به ویژه در سطح محلی است. 

وی افزود در آماده سازی برای روز حمایت از مسلمانان، ما جوامع محلی را مورد بررسی قرار دادیم تا میزان علاقه آنها را به مسائل روز بسنجیم، جهت گیری‌ها و جلسات آموزشی برگزار کردیم و با مساجد محلی کار کردیم تا وسایل حمل و نقل رایگان را برای هر کسی که نیاز داشته باشد فراهم کنیم.

پیش بینی می‌شود که امسال بیش از صد مسلمان از سرتاسر نیوجرسی در این روز  در کنگره ایالتی شرکت کنند.

 معاون شورای عدالت اجتماعی این ایالت گفت: شرکت در روز دفاع از مسلمانان به اعضای جامعه این فرصت را می‌دهد که مشارکت مدنی را در یک محیط واقعی و ملموس تجربه کنند. گفت و گوی چهره به چهره با نمایندگان ایالتی ما در مورد موضوعات مهم برای جامعه، درک ما را از نحوه اتخاذ تصمیمات سیاسی در نهادهای قدرت افزایش می‌دهد.

ایاز اسلم نماینده سازمان صدای مسلمانان نیوجرسی در بیانیه‌ای گفت: از طریق روز حمایت، ما توانسته‌ایم جوامعی را که به سختی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد، آموزش داده و آنها را به  جامعه پیوند دهیم.

وی افزود: با این اقدام، ما توانستیم  موانع را از سر راه برداریم و این امر به افزایش تعامل از طریق ارتباط، نمایندگی و حمایت از مسائل مهم برای رفاه و موفقیت جامعه ما کمک کرده است، که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر افزایش مشارکت همگانی داشته است.

انتهای پیام
captcha