نقدها موجب دمیدن در آتش آشوب‌‌ها نشود + صوت
کد خبر: 4089220
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
رحیم خاکی:

نقدها موجب دمیدن در آتش آشوب‌‌ها نشود + صوت

قاری بین‌‌المللی قرآن معتقد است: وقتی دشمن در پشت مرزهای ما برای ضربه زدن به کشور کمین کرده، خرد جمعی و شرافت ملی ما ایجاب می‌کند تا آرام و متحد باشیم. کسی نیست که از اوضاع اقتصادی راضی باشد و نقد نداشته باشد، ولی در حال حاضر باید نقدها هم به نحوی باشد که در آتش آشوب دمیده نشود.

رحیم خاکیرحیم خاکی، قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا به ارائه توضیحاتی در زمینه آشوب‌های اخیر در کشور پرداخت و بیان کرد: از فوت خانم امینی همه متأثر شدند و امیدوارم با بررسی دقیق ابعاد حادثه، گزارش دقیقی به مردم ارائه شود و مشخص شود که انصاف رعایت شده است. از طرفی باید گزارش دقیق به اطلاع همه برسد، چراکه حق خانواده این عزیز و مردم است که بدانند چه حادثه‌ای با چه ابعادی رخ داده و اگر احیاناً مقصرینی باشند، مؤاخذه شوند.

وی در ادامه افزود: سیستم قضایی در این زمینه اعلام آمادگی کرده و این حادثه باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد و گزارش آن ارائه شود. در مورد این موضوع، ورود همه سران قوا و مدیران ارشد به صورت خاص بوده و خیلی سریع ورود کرده‌اند.

خاکی تصریح کرد: درباره اتفاقات حاشیه‌ای باید بگویم که این آمادگی اخلال دشمنان در نظم و امنیت کشور بسیار تعجب‌انگیز است و از این رخداد به عنوان یک بهانه استفاده کرده و امنیت ملی را تحت‌الشعاع قرار دادند. با این حواشی و اتفاقات، زمان نقد هم نیست و همه باید آرام باشند تا این اغتشاش فرو نشیند. البته کشور به قدری قدرت امنیتی دارد که با آشوبگران برخورد کند و امیدوارم به زودی آتش فتنه بخوابد.

این قاری بین‌‌المللی قرآن بیان کرد: اگر پاسخ به این سؤال که آیا ما دشمنی داریم یا وجود دشمن یک توهم است؟ این باشد که دشمن داریم، باید بدانیم که این مواقع بهترین فرصت برای ضربه زدن به امنیت ملی است که شواهد آن برای همه مشخص است. آشوبگران روی اصلی سکه را نشان دادند و تمام قوای جهانی‌شان را به کار گرفتند که علیه کشور ما اقدام کنند و متأسفانه هر روز هم این مسئله در سطح جهانی بیشتر پیگیری می‌شود.

مدیرعامل اسبق ایکنا در ادامه افزود: بنابر این دشمن داریم و وقتی دشمنی در پشت مرزهای ما برای ضربه زدن به ماهیت کشور کمین کرده، خرد جمعی و شرافت ملی ما ایجاب می‌کند که آرام و متحد باشیم. کسی نیست که از اوضاع اقتصادی راضی باشد و نقد نداشته باشد، اما در حال حاضر باید نقدها هم به نحوی باشد که در آتش فتنه دمیده نشود.

وی تصریح کرد: اینکه آشوب ایجاد شود و تمامیت کشور به خطر افتد از شرافت ایرانی و ملی ما به دور است. پس باید آرام باشیم که به دست خودمان امنیت ملی کشور را به خطر نیندازیم. امیدوارم به زودی آتش اغتشاش بخوابد و مردم با یک فضای مدبرانه‌ای یک مرحله جدیدی را آغاز کنند. دولتمردان نیز ظرفیت و آستانه تحمل خود را برای شنیدن نظرات جوانان افزایش دهند.

خاکی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در مورد هتک حرمت قرآن طی روزهای اخیر بیان کرد: اگر مصادیق این موضوع با مستندات بررسی شود و به صورت مستند مطمئن باشیم که در جایی به یکی از مقدسات توهین شده باید با همان افراد برخورد شود. این کار از کسی پذیرفته نیست؛ مخصوصاً در ایران که محب اهل بیت(ع) و قرآن هستیم و نسبت به این دو امانت از شعب دیگر مسلمانان عرق بیشتری داریم. بنابراین توهین به مقدسات قابل قبول نیست و اگر از روی خطا این اتفاق افتاده باشد باید جبران شود، اما اگر از روی دشمنی باشد باید به شدیدترین وجه ممکن برخورد صورت گیرد. کسی حق ندارد به هر دلیلی و در هر شرایطی به مقدسات توهین کند. در نهایت تأکید می‌کنم که اگر در این شرایط اتفاقی می‌افتد، باید مستنداتی ارائه شود که برای تصمیم‌گیری بشود به آن اتکا کرد.

کد
انتهای پیام
captcha