وظیفه سنگین اساتید برای تبیین واقعیت‌ها
کد خبر: 4089492
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
مصطفی رستمی تشریح کرد:

وظیفه سنگین اساتید برای تبیین واقعیت‌ها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: وظیفه اساتید و فرهیختگان در جامعه این است که واقعیت‌ها را برای جوانان تبیین کنند. باید از گذشته پرافتخار ‌و حال سرافراز برای جوانان گفت و آنها را نسبت به هژمونی سلطه آشنا کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم خوانش کتاب «حوض خون» در دانشگاه پیام نور تهران شرق، ضمن تمجید از این کتاب که به دفاع مقدس می‌پردازد، اظهار کرد: موضوع جنگ و درگیری به قدمت تاریخ بشریت است و جنگ ۸ ساله در ایران دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است که جنبه‌های معرفتی و معنوی بسیاری در آن وجود دارد.
 

وی افزود: در جنگ ۸ ساله، صدام مردم غیرنظامی را با بمب‌های شیمیایی به شهادت می‌رساند و از کشورهایی که ادعای حقوق بشر داشتند جایزه دریافت می‌کرد.

وی به دوگانگی حقوق بشر در جهان اشاره کرد و افزود: حقوق بشر برای غربی‌ها یک ‌کلاهبردی است که با آن به دنبال ساکت کردن ملت‌ها و ناامید کردن جوانان یک کشور است و کاری که امروزه این کشورها با جنگ نرم، به دنبال آن‌ هستند فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت و فرسوده ساختن مردم از نظام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تکریم زنان و نقش موثر آنها در تبیین آرمان‌ها، به جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: وظیفه اساتید و فرهیختگان در جامعه این است که واقعیت‌ها را برای جوانان تبیین کنند. باید از گذشته پرافتخار ‌و حال سرافراز برای جوانان گفت و آنها را نسبت به هژمونی سلطه آشنا کرد.

انتهای پیام
captcha