تمدن نوین اسلامی در سایه کتابخوانی محقق می‌شود
کد خبر: 4089509
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

تمدن نوین اسلامی در سایه کتابخوانی محقق می‌شود

دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اگر جهاد کتابخوانی، انس با کتاب و بالا بردن ظرفیت کتابخوانی در سبد خانوارها اتفاق نیفتد، عملاً جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق نمی‌شود.

کتابخانه کتابخوانیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی مقامی، دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد، امروز ۱۱ مهرماه، در آیین رونمایی از پوستر هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی که در مرکز حوزه علمیه خراسان برگزار شد، بیان کرد: شهرداری مشهد نقش حمایتی و مشارکتی در برگزاری نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی دارد و عمده تلاشها بر عهده مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، در تحقق تمدن نوین اسلامی، یکی از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار را نهضت نرم‌افزاری و جهاد کتابخوانی برشمرد و افزود: بر این اساس ما باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی در جامعه دینی تلاش کنیم.

دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اگر جهاد کتابخوانی، انس با کتاب و بالا بردن ظرفیت کتابخوانی در سبد خانوارها اتفاق نیفتد، عملاً جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق نمی‌شود.

مقامی اضافه کرد: مدیریت فعلی شهرداری مشهد وظیفه خود می‌داند از نهادهای ترویج کتابخوانی و نهادهای علمی و فرهنگی شهر حمایت کند، چرا که ترویج دانایی، فرهنگی‌تر کردن و کتابخوان‌تر کردن شهری که شهروندان آن گرایش به کتاب و کتابخوانی داشته باشند، مدیریت آن به تبع آسان‌تر خواهد بود.

دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: یکی از نهادهای فرهنگی و علمی شهر، حوزه علمیه خراسان است و ما در شهرداری خود را مؤظف می‌دانیم که برای تحقق جامعه اسلامی و راحت‌تر کردن مدیریت شهر در عرصه مسائل فرهنگی، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی داشته باشیم.

مقامی با بیان اینکه مشهد، شهر امام رضا(ع) است، اظهار کرد: امام هشتم(ع) لقب عالم آل‌محمد(ص) دارند، لذا این ویژگی حضرت(ع) باید سرلوحه فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف شهرداری نیز، عالم‌تر کردن و فرهنگی‌تر کردن شهروندان است و در راستای این امر که صفات حضرت رضا(ع) از جمله علم و دانایی را گسترش دهد، به دنبال این است که بسترهای آن را در شهر فراهم کند.

دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: از این بسترها می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های مستمر کتاب اشاره کرد، لذا با توجه به اینکه چاپ و نشر کتاب هزینه‌های بسیار بالایی دارد و توان مردم برای خرید آن کاهش پیداکرده، بنابراین شهرداری و نهادهای فرهنگی باید کمک کنند تا توان خرید افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این وظیفه خود برای حمایت از مردم در راستای توانمندسازی خرید آنان را در هفتمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان، محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha