ضرورت شناسایی ظرفیت‌های مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4089554
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶
لاله افتخاری تأکید کرد:

ضرورت شناسایی ظرفیت‌های مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با بیان اینکه در شناسایی ظرفیت‌های مردمی قرآنی و به کارگیری آن‌ها از طرف مسئولان مقداری عقب هستیم، گفت: مسئولان بعضاً به دنبال این هستند که خودشان تصدی‌گری کنند در حالیکه باید ظرفیت‌شناسی و نظارت کنند.

لاله افتخاریلاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اولویت قرآنی که مورد غفلت واقع شده است و باید به آن بپردازیم، گفت: مسائل بسیاری داریم که از آنها غافل هستیم، بسیاری از اولویت‌ها در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده است و در جامعه نیز احساس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از این موارد تربیت حافظان قرآن است، تصریح کرد: حافظان قرآن به آموزه‌های این کتاب آسمانی اشراف پیدا کرده‌اند بنابراین در سر چندراهی‌ و سرگردانی‌ها و در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بین‌الملل، شناخت دوست و دشمن، دوست‌یابی و حقوق فردی، اجتماعی و خانوادگی که باید در نظر بگیرند، گمراه نمی‌شوند.

افتخاری با یادآوری اینکه در بحث حفظ و انس با قرآن ضعیف کار کردیم، اظهار کرد: بسیار خوب است که برای جذب کودکان به قرآن در این زمینه کارت‌های بازی باشد یا به صورت مجازی بازی‌هایی وجود داشته باشد، بازی‌هایی که بتواند داستان‌های قرآنی و مسائل دیگر را به کودکان و نوجوانان ما منتقل کند که در این زمینه نیز ضعیف هستیم.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور افزود: در بحث قوانینی که امتیازاتی به مسئولان و حتی دانشجویانی که در عرصه قرآن فعالیت دارند مثلاً حافظ قرآن است، اعطا شود، مقداری عقب هستیم.

وی در پایان با ذکر این نکته که در شناسایی ظرفیت‌های مردمی قرآنی و به کارگیری آن‌ها از طرف مسئولان نیز مقداری عقب هستیم، اضافه کرد: مسئولان بعضاً به دنبال این هستند که خودشان تصدی‌گری کنند درحالیکه باید ظرفیت‌شناسی و نظارت کنند و همچنین این ظرفیت‌های مردمی را تقویت و از آن‌ها برای تحقق اهدافی که وظیفه یک جامعه اسلامی است، استفاده کنند‌.

انتهای پیام
captcha