فرمان وزیر کشور عراق برای تأمین امنیت زائران سامرا
کد خبر: 4089593
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

فرمان وزیر کشور عراق برای تأمین امنیت زائران سامرا

وزیر کشور عراق به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) دستورهای ویژه‌ و جدیدی را از شهر سامرا برای تحکیم امنیت این شهر در ایام عزاداری صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق که در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری(چهارشنبه هشتم ربیع‌الاول برابر با 13 مهر ماه) در رأس هیئت بلندپایه نظامی و امنیتی به سامرا رفته است، از آنجا دستورهای جدیدی را برای تحکیم امنیت در شهر سامرا صادر کرد.

وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای گفت: وزیر کشور عراق با هدف نظارت میدانی بر تأمین امنیت مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در شهر مقدس سامرا نشستی را در مقر فرماندهی عملیات سامرا با حضور جانشین فرمانده عملیات مشترک و تعدادی از فرماندهان و افسران برگزار کرد.

بر اساس این بیانیه، وزیر کشور عراق در این نشست مجموعه‌ای از توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها را به نیروهای مسلح این کشور ارائه داد که وظیفه آنها تقویت امنیت و ثبات در شهر مقدس سامرا و ایجاد فضای مناسب برای کسانی است که به این مناسبت عازم حرم امامین عسکریین می‌‌شوند.

الغانمی بر ضرورت تکمیل استعدادها و رسیدگی فوری و سریع به جریان روان حرکت زائران به سمت سامرا تأکید کرد.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که وزیر عراق در ملاقات از مقر فرماندهی تیپ چهارم پلیس سامرا نیز در جریان مهم‌ترین وظایف این نیروها و آمادگی‌های جاری آنها طی این روزها برای موفقیت طرح امنیتی ویژه این مراسم قرار گرفت.

 علی المالکی، فرمانده ستاد عملیات سامرا دیروز گفته است که این ستاد، اقداماتی برای استقبال از میلیون‌ها زائر حرمین عسکریین را در سالروز شهادت امام حسن عسکری اتخاذ کرده است.

ستاد عملیات سامرا دو طرح مهم برای سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) وضع کرده که نخستین آن تأمین حفاظت لازم از زائران در طول مسیر از سوی واحدهای امنیتی و تداوم عملیات پیش دستانه و بازرسی مرزهای حد فاصل با ستادهای فرماندهی مجاور برای تعیین فعالیت گروه‌های تروریستی و هسته‌های خفته و جلوگیری از انجام عملیات تروریستی برای هدف قرار دادن زندگی شهروندان و زائران است.

طرح دوم ارائه خدمات برای تامین بهترین خدمات از طریق موکب‌های حسینی و ارائه غذا، آب و غیره علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی از طریق هماهنگی با اداره بهداشت صلاح الدین و بیمارستان عمومی سامرا علاوه بر واحدهای پزشکی که در طول مسیر حضور دارند، است.

محمد کاظم آل صادق سفیر ایراندر بغداد هم دیروز در مورد اطلاعیه اخیر سازمان حج و زیارت مبنی بر این که فعلا سفر زائران ایرانی به دو شهر زیارتی کاظمین و سامرا متوقف شده است،گفت که به دلیل فرارسیدن سومین سالروز اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ در این کشور، تجمعاتی در برخی از نقاط عراق برگزار شد، اما اکنون وضعیت در این کشور آرام است و ناامنی خاصی وجود ندارد.

شهر سامرا و کاظمین که در نزدیکی بغداد واقع شده‌اند، بارگاه مقدس امام دهم (محمد هادی) و امام یازدهم (حسن بن علی عسکری) و امام هفتم (موسی کاظم) و امام نهم شیعیان (محمد تقی) است.

در همین حال سازمان حج و زیارت روز یکشنبه اعلام کرد که فعلاً سفر زائران ایرانی به دو شهر زیارتی کاظمین و سامرا متوقف است.

انتهای پیام
captcha