بهره‌وری از موقوفات خدمت‌رسانی به مردم را ارتقا می‌دهد
کد خبر: 4089699
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

بهره‌وری از موقوفات خدمت‌رسانی به مردم را ارتقا می‌دهد

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری موقوفات، خدمت‌رسانی بهتر به مردم را ارتقا می‌دهد بیان کرد: از سالیان دور تاکنون، خیرانی اموال خود را در راستای نیت خیر در اختیار وقف قرار داده‌اند لذا بیش از ۸۱۰ نوع نیت احصا شده در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی، امروز، 12 مهرماه، در همایش یاوران وقف، با بیان اینکه افزایش بهره‌وری موقوفات، خدمت رسانی بهتر به مردم را ارتقا می‌دهد، اظهار کرد: از سالیان دور تاکنون، بزرگوارانی اموال خود را در راستای نیت خیرخواهانه در اختیار وقف قرار داده و بیش از ۸۱۰ نوع نیت احصا شده در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نیات وقف در حوزه آموزشی، پزشکی، خدمت رسانی، تولید، کشاورزی و ... است، گفت: خیزشی که در حوزه نصب هیئت امنای مساجد استان از جمله جوان سازی انجام‌ گرفته و حتی بسیجی شهید حسین اجاقی نیز عضو هیئت امنای یکی از مساجد شهر بود، یک اقدام در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان است و امروز در بیش از ۲۵ امامزاده استان هم ساخت و ساز عمرانی در حال پیگیری است.

حسینی بیان کرد: دهه وقفه امسال شروع عملیات عمرانی دو مجموعه فرهنگی مذهبی تبریز با عنوان مجموعه فخرالذاکرین و مهدیه تبریز بوده که به مجموع امامزادگان در حال ساخت و ساز افزوده شده است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی تأکید کرد: سازمان اوقاف یکی از پیشتازان عرصه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در کشور بوده و حجت‌الاسلام خاموشی نیز علم داری این موضوع را در نقاط مختلف کشور انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به تأسیس کارخانه دانش بنیان تولید نهاده دامی از ضایعات کشاورزی، افزود: با اجرای این طرح، قیمت نهاده دامی به نصف قیمت کنونی کاهش می‌یابد و اگر گسترش یابد نیز کارهای دانش بنیان جدیدی در کنار آن اجرایی خواهد شد.

در پایان این مراسم از اصحاب وقف و یاوران وقف تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha