برگزاری نمایشگاه «صبح تیره رو» در دامغان
کد خبر: 4089869
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

برگزاری نمایشگاه «صبح تیره رو» در دامغان

دیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری نمایشگاه «صبح تیره رو» با موضوع معرفی عزاداری سنتی ابا عبدالله الحسین(ع) برای اولین بار در دامغان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه «صبح تیره رو» در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی ساتان سمنان، امروز، 13 مهر، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در مجموعه تبلیغات اسلامی استان شناسایی مراسم عزاداری سنتی و مردمی است، گفت: برای اولین بار نمایشگاه مراسم عزاداری سنتی در استان سمنان ویژه در شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه صبح تیره رو نام دارد، اظهار کرد: این نمایشگاه با رویداد تصویری همراه خواهد بود و از شانزدهم تا بیستم مهرماه سال ۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی دامغان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: شناسایی و معرفی عزاداری سنتی اباعبدالله (ع) هدف این طرح است که در این راستا حوزه هنری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز با تبلیغات اسلامی در این رویداد همراه و همکار هستند.

عبدالهی با تأکید بر اینکه ۲۰ آیین سنتی عزاداری محرم دامغان شناسایی آن انجام شد متذکر شد: ۱۶ آیین سنتی عزاداری تصویربرداری و مستند سازی شده که در این راستا آیین‌های سنتی عزاداری محرم دامغان زنده و پویایی دارد.

به گفته وی؛ این آیین می‌تواند پشتوانه خوبی در بخش روایی‌خوانی، تاریخی، مردم‌شناسی و دین‌شناسی داشته باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری محرم متفاوت‌تری در شهرستان دامغان داشتیم، یادآور شد: در محرم ۱۴۰۱ موکب و ایستگاه‌های صلواتی ساماندهی شدند و ۱۲۰ مبلغ در شهر و روستا به کار مبلغی در ایام محرم با رویکرد تحکیم خانواده پرداختند.

انتهای پیام
captcha