زمینه‌سازی جامعه برای مهدویت از رسالت‌های امام حسن عسکری(ع) بود
کد خبر: 4089890
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
امام جمعه آزادشهر:

زمینه‌سازی جامعه برای مهدویت از رسالت‌های امام حسن عسکری(ع) بود

امام جمعه آزادشهر با بیان‌اینکه زمینه‌سازی جامعه برای مهدویت از رسالت‌های امام حسن عسکری(ع) بود، تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در تبیین باور و آموزه مهدویت و ورود جامعه به عصر غیبت تلاش‌های درخوری انجام داده‌اند که بخشی از آن مربوط به روایات روشنگرانه ایشان است.

حجت الاسلام شهابی امام جمعه آزادشهر

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام شهابی امام جمعه آزادشهر امروز، ۱۳ مهر در مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد جامع شهر نوده خاندوز آزادشهر گفت: دوران امامت امام عسکری(ع) دوران سخت و فشار سیاسی و اجتماعی برحضرت و شیعیان وارد می شد که در این ميان امام عسکری(ع) در ترویج مهدویت و معرفی فرزندش امام مهدی(عج) را به عنوان رسالت‌های اصلی تبلیغ دین بر عهده داشت.

امام جمعه آزادشهر با بیان‌اینکه امامت اصول اساسی دینی و مهدویت از ارکان اعتقادات به شمار می‌رود، تصریح کرد: یکی از بزرگترین مسئولیت‌های امام عسکری(ع) معرفی فرزند خویش به عنوان امام و مقتدای مردم و زمینه‌سازی برای غیبتش بود و برای ایفای این نقش خطیر شیوه‌های گوناگون استفاده کرد و امامت و غیبت حضرت ولی عصر(ع) را برای مشتاقان ولایت اهل‌بیت(ع) تبیین و تشریح کرد.

حجت‌الاسلام شهابی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در تبیین باور و آموزه مهدویت و ورود جامعه به عصر غیبت تلاش‌های درخوری انجام داده‌اند که بخشی از آن مربوط به روایات روشنگرانه ایشان است.

وی با بیان‌اینکه زمینه‌سازی ارتباط اجتماعی با شیعیان از دیگر اقدام‌های امام حسن عسکری(ع) برای آمادگی پذیرش مهدی موعود و غیبت حضرت بود، افزود: با آنکه در دوران امام حسن عسکری دوران خفقان بود و ایشان اجازه ملاقات عمومی نداشتند اما در برخی جلسات ایشان از پشت پرده با شیعیان سخن می‌گفت و خواص را  از ولادت منجی و تجدید عهد آنان با مهدی موعود(عج) آگاه می‌کرد.

 

انتهای پیام
captcha